شناسايي و آسيب شناسي واحد روابط عمومي بانک پارسيان

شناسايي و آسيب شناسي واحد روابط عمومي بانک پارسيان

حسین نجفی1 مجتبی مالکی2

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی، پردیس فارابی دانشگاه
2) دکتری مدیریت بازرگانی-گرایش بازاریابی،مدرس

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(2meaconf.com)
چکیده :
بي شک در مديريت نوين هر مديري در انجام وظايف خود جرياني را دنبال مي کند که شامل اجزايي چون برنامه ريزي، سازمان دهي، نظارت و کنترل، انگيزش، ارتباطات و تصميم گيري، هدايت و رهبري مي باشد تا منتهي به موفقيت در ارگان تحت مديريت خود باشد. از مواردي که مطرح شد طبيعتاً نقش ارتباطات بعنوان يکي از وظايف اساسي مدير در پيشبرد اهداف سازماني مهمتر جلوه مي کند. ايجاد ارتباط حسنه در داخل سازمان و ارتباط موثر و ذهن به ذهن در روابط برون سازماني و انتقال دستاورهاي موفق خود به افراد جامعه و تغيير ديدگاه افکار عمومي با فاکتورهاي مثبت و اعلام برنامه و تشريح اهداف مي طلبد تا جهت هماهنگي و برنامه ريزي در اين مورد بخصوص، شاکله روابط عمومي بعنوان بازوي مديريتي جلوه نموده و عهده دار يکي از وظايف حساس و مهم مدير يعني ارتباطات در اجراي برنامه هاي استراتژيک در سازمان باشد. آسيبهاي سازماني علل، عوامل و مشکلات اساسي و پايهاي ميباشند که سازمان را در معرض بحران قرار داده و موجب ميشوند که سازمان از رشد متناسب و سالم خود باز بماند. هر سازماني در طول حيات خود با مسايل مختلفي مواجه مي شود آسيب هاي سازماني به آن دسته از مشكلات اساسي كه به طور مداوم و فراگير سازمان را در معرض بحران قرارداده و موجب بازماندن سازمان از رشد متناسب و سالم مي گردند، اطلاق مي شود و آسيب شناسي سازماني نيز تعبير و تفسير علمي و منطقي انواع و اقسام علايم و اطلاعاتي است كه با پژوهشهاي علمي مشاهده و جمع آوري مي گردد و اين اطلاعات حاكي از اوضاع و احوال ناسالم يا نا متعادل سازماني است.اين مقاله بازشناسي سيستمي آسيب هاي وارده به روابط عمومي بانک پارسيان، شناخت وضع موجود، ترسيم وضع مطلوب و ارائه خطوط راهنماي اصلاح وضع موجود و پژوهش هاي آينده باشد.
کلمات کلیدی : روابط عمومي آسيب شناسي مدل شش جعبه بانک پارسيان