واكاوي مهارت زندگی در بین دانش آموزان دختر متوسطه شبانه روزی زرقان و روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز در سال تحصیلی 95-94

واكاوي مهارت زندگی در بین دانش آموزان دختر متوسطه شبانه روزی زرقان و روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز در سال تحصیلی 95-94

گلناز خواهان1 عبدالمحمد طاهری2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی , واحد شیراز ، ایران
2) دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ، گروه مدیریت آموزشی , شیراز , ایران

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی(4rstconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف مقایسه مهارت زندگی در بین دانش آموزان شبانه روزی روستایی و روزانه شهری انجام گردیده است. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری در این پژوهش حاضر مشتمل بر 260 نفر از دانش آموزان پایه دوم و سوم هنرستان های ناحیه 4 شیراز و هنرستان شبانه روزی اندیشه زرقان می باشند. 130 دانش آموزان شبانه روزی هنرستان اندیشه شهرستان زرقان و 130 نفر دانش آموزان مدارس روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر شیراز بوده است که با استناد به جدول مورگان 200 نفر محاسبه گردیده است . شیوه نمونه گیری به شکل تصادفی طبقه ای انتخاب گردید . ابزار گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد مهارت زندگی جمع آوری گردیده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین، فراوانی، انحراف معیار) استفاده گردید و آمار استنباطی (آزمون تی مستقل ) استفاده شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد: مهارت زندگی دانش آموزان شبانه روزی و شهری تفاوت وجود داشته است.
کلمات کلیدی : مهارت زندگي دانش آموز شهری روستایی