تاثیر اندازه شرکت و درجه بین المللی شدن بر عملکرد صادرات (مطالعه موردی: شرکت مدیریت صادرات فناوری ایرانیان)
تاثیر اندازه شرکت و درجه بین المللی شدن بر عملکرد صادرات (مطالعه موردی: شرکت مدیریت صادرات فناوری ایرانیان)
فرزانه سادات هاشمی1 علی باقی نصرآبادی2 رضوان امیدزاده3 حمیدرضا صادقی4
1) دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق
2) استادیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) قم
3) دانشجوی دکترای بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز
4) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی نراق
محل انتشار :
پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(5meaconf.com)
چکیده :
ساختار سازمانی رکن اصلی یک سازمان میباشد که میتواند بهنوبه خود تأثیر بسزایی بر عملکرد سازمان داشته باشد. شرکتهای بين¬المللي پس از مطالعات محيطي و ارزيابي سازمان اقدام به طراحي و انتخاب استراتژي بینالمللی میکنند. دستيابي به اهداف و اجراي استراتژي انتخابشده مستلزم ساختار سازماني مناسب است. لذا يك جنبه مهم در بازاريابي بینالمللی طراحي و ايجاد ساختار سازماني مناسب در شركت میباشد.این تحقیق با این برونداد که درجه بینالمللی بر عملکرد صادراتی در شرکت مدیریت صادرات فناوری ایرانیان تأثیر دارد.منتج به نتیجه خواهد شد. این پژوهش سعی دارد تعیین تاثیر اندازه شرکت و درجه بین المللی شدن بر عملکرد صادرات شرکت مدیریت صادرات فناوری ایرانیان را مورد بررسی قرار دهد. این پژوهش از لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می¬گردد و در زمره پژوهش¬های توصیفی (غیرآزمایشی) طبقه بندی می¬شود. از میان روش¬های گوناگون پژوهش¬های توصیفی، روش انجام این تحقیق، از نوع پژوهش-های همبستگی است. اندازه شرکت و درجه بین المللی شدن بر عملکرد شرکت تاثیر دارد.
کلمات کلیدی :
عملکرد صادراتی
درجه بین المللی
اندازه شرکت
حجم کسب وکار
بهره برداری اقتصادی