تاثیر اندازه شرکت و درجه بین المللی شدن بر عملکرد صادرات (مطالعه موردی: شرکت مدیریت صادرات فناوری ایرانیان)

تاثیر اندازه شرکت و درجه بین المللی شدن بر عملکرد صادرات (مطالعه موردی: شرکت مدیریت صادرات فناوری ایرانیان)

فرزانه سادات هاشمی1 علی باقی نصرآبادی2 رضوان امیدزاده3 حمیدرضا صادقی4

1) دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق
2) استادیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق (ع) قم
3) دانشجوی دکترای بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز
4) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی نراق

محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(5meaconf.com)
چکیده :
ساختار سازمانی رکن اصلی یک سازمان می‌باشد که می‌تواند به‌نوبه خود تأثیر بسزایی بر عملکرد سازمان داشته باشد. ‏شرکت‌های بين¬المللي پس از مطالعات محيطي و ارزيابي سازمان اقدام به طراحي و انتخاب استراتژي بین‌المللی می‌کنند. ‏دستيابي به اهداف و اجراي استراتژي انتخاب‌شده مستلزم ساختار سازماني مناسب است. لذا يك جنبه مهم در بازاريابي ‏بین‌المللی طراحي و ايجاد ساختار سازماني مناسب در شركت می‌باشد.این تحقیق با این برونداد که درجه بین‌المللی بر ‏عملکرد صادراتی در شرکت مدیریت صادرات فناوری ایرانیان تأثیر دارد.منتج به نتیجه خواهد شد. این پژوهش سعی دارد ‏تعیین تاثیر اندازه شرکت و درجه بین المللی شدن بر عملکرد صادرات شرکت مدیریت صادرات فناوری ایرانیان را مورد ‏بررسی قرار دهد. این پژوهش از لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می¬گردد و در زمره پژوهش¬های توصیفی ‏‏(غیرآزمایشی) طبقه بندی می¬شود. از میان روش¬های گوناگون پژوهش¬های توصیفی، روش انجام این تحقیق، از نوع پژوهش-‏های همبستگی است. اندازه شرکت و درجه بین المللی شدن بر عملکرد شرکت تاثیر دارد.‏
کلمات کلیدی : عملکرد صادراتی درجه بین المللی اندازه شرکت حجم کسب وکار بهره برداری اقتصادی