تبیین شرایط علی اثرگذار در شکل گیری، رویکرد کار آفرینی اجتماعی پایدار در نظام آموزش عالی ایران

تبیین شرایط علی اثرگذار در شکل گیری، رویکرد کار آفرینی اجتماعی پایدار در نظام آموزش عالی ایران

عباس عباس پور1 حمید رحیمیان2 دانیال داوودی راد3

1) دانشیار و عضو هیات غلمی دانشگاه علامه طباطبایی
2) دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
3) دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی

محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(5meaconf.com)
چکیده :
كارآفريني اجتماعي به معني فعاليت هاي خلق ارزش اجتماعي نوآورانه است از لوای این مهم دستیابی به توسعه ي پايدار اجتماعي و اقتصادي تحقق خواهد یافت. ماهيت زمينه اي كارآفريني اجتماعي، ايجاب مي كند كه براي توسعه ي آن در هر زمينه ي خاص، ابتدا فرايندهاو سازوكار هاي خاص آن، شناخته شوند. یکی از مهم ترین زمینه هایی که علی رغم ماهیت ساختاری و اساسی خود کمترین توجه به آن شده است، تبیین این پدیده در نظام آموزش عالی کشور است. با وجود اهميت اين موضوع، خلاء شناختي عمده اي در زمينه ي كارآفريني اجتماعي كشور موجود است كه موجب شده، اين پديده در داخل كشور تقريبا ناشناخته باقي بماند . اين پژوهش با هدف پر كردن اين خلا ء در نظام آموزش عالی تهیه شده است. رویکرد حاکم برآن کیفی جامعه مورد بررسی صاحبنطران نطام آموزش عالی و حیطه کارآفرینی در کشور است. روش نمونه گیری هدفمند و حجم نمونه تا رسیدن به اشباع تئوریک 15 نفر شناسایی شد . نتایج نشان داد که جو حاکم بر محیط های آموزشی و نیات فردی نقش اساسی در شکل گیری کارآفرینی پایدار در نظام آ»وزش عالی کشور دارد.
کلمات کلیدی : کارآفرینی اجتماعی نظام آموزش عالی دانشجویان رویکرد کیفی