راه کارهای انتشار نوآوری درصنایع غذایی کوچک دریایی

کیوان شجاع چاغروند1 مریم امیدی نجف آبادی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشدترویج وآموزش کشاورزی،دانشکده کشاورزی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم
2) عضوهیات علمی گروه ترویج وآموزش کشاورزی،دانشکده کشاورزی ،دانشگاه آزاداسلامی واحدعلوم وتحقیقات، تهران،ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم کشاورزی و محیط زیست(aseconf.com)
چکیده :
هر دستاورد فني و تكنولوژيكي، اگر در كل سيستم انتشار نيابد، هيچگونه منافع اقتصادي بلند مدتي براي كليت صنعت در پي نخواهد داشت. در سال هاي اخير، تمامي كشورهاي صنعتي پيشرفته (همچنين برخي از كشورهاي در حال توسعه)، برنامه ها و سياست هاي بسيار زيادي را با هدف ارتقاء انتشار تكنولوژي تدوين و دنبال كرده اند . در مقاله حاضر، ارتقا سطح تكنولوژيكي صنایع غذایی کوچک، براساس سياست انتشار تكنولوژي مورد بررسی قرار گرفته شده است. جذب تکنولوژی های نو درصنایع کوچک باعث افزايش رقابت پذيري خصوصا در حیطه صنایع ابزیان کوچک در بازارهاي داخلي (با توجه به کمبود منابع ابی ) ميشود؛ لذا براي تحقق اين امر نياز به انتشار تكنولوژي های نو می باشد. براين اساس چهار گروه برنامه انتشار تكنولوژي براي بنگاه هاي كوچك و متوسط استخراج شد . اين چهار گروه شامل برنامه هاي آموزشي و افزايش آگاهي، برنامه هاي انگيزشي و حمايت هاي مالي برنامه هاي تحقيقاتي وبرنامه هاي ارتباطي و همكاري هاي فني مي باشد.
کلمات کلیدی : انتشارنوآوری صنایع غذایی کوچک تکنولوژی های نوین