بررسی اندازه بازار خانه های هوشمند
بررسی اندازه بازار خانه های هوشمند
رضا اعرابی1 مهدی روانشادنیا2
1) گروه مهندسی و مدیریت ساخت، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی،کرج، ایران
2) عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، دانشکده فنی و مهندسی
محل انتشار :
کنفرانس بین المللی نخبگان عمران، معماری و شهرسازی(cau2016.com)
چکیده :
صنعت هوشمندسازی یکی از کسب و کارهای نوپا در کشورمان ایران است و هدف از پژوهش حاضر، محاسبه و تحلیل میزان مصرف انرژی ساختمانهای هوشمند میباشد. روش به کار رفته در این پژوهش، تحقیقات کتابخانهای(اینترنتی) و پرسشنامهای است. به منظور بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز و جمع بندی اطلاعات لازم در این پژوهش، چارچوبی به شکل پرسشنامه طراحی شده است که مخاطبان آن مدیران پروژه های هوشمند سازی ساختمان ها و مهندسان خبره و فعال در این زمینه می باشند. با در نظر گرفتن معیارهای تأثیرگذار در زمینه مصرف انرژی، درصد مساحتی که آماده هوشمندسازی هست در دو سناریوی مختلف پیشبینی شده، و نهایتا متراژ بالقوه هوشمندسازی محاسبه گردید و همچنین قیمت مترمربع هوشمند سازی در شرکت های مختلف هوشمندساز مورد بررسی قرار گرفت.
کلمات کلیدی :
اندازه بازار
هوشمندسازی ساختمان
بهینه سازی انرژی