اولویت بندی شایستگی های مورد نیاز مدیران گروه های برنامه ریزی درسی آموزش های فنی و حرفه ای به روش TOPSIS

اولویت بندی شایستگی های مورد نیاز مدیران گروه های برنامه ریزی درسی آموزش های فنی و حرفه ای به روش TOPSIS

ناهید مسلمی1 حسین خنیفر2

1) کارشناس ارشد آموزش های فنی و حرفه ای،
2) استاد گروه مدیریت- دانشگاه تهران-پردیس فارابی قم

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
همگام شدن با تغییرات سریع فناوری در بازار کار، نیازمند اصلاح برنامه ریزی درسی جهت طیف وسیعی از مشاغل در بازار کار است که امروزه به دانش، مهارت و نگرش های نوین ویژه ای متناسب با تحولات فناوری دهه های اخیر نیازمند هستند. هدف از این تحقیق که از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد، رتبه بندی شایستگی های مورد نیاز برنامه ریزان درسی مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد. جامعه ی آماری شامل مدیران گروه های برنامه ریزی درسی مهارتی در سال 1393 بوده است، که به علت محدودیت حجم جامعه، نمونه گیری صورت نگرفت. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه ی محقق ساخته بر مبنای عوامل شناسایی شده در مدل پیشنهادی شایستگی مدیران گروه های برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (الوادری و همکاران،1393) بوده است. جهت انجام این تحقیق از روش ترکیبی تصمیم گیری چند معیاره و TOPSIS استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که کار تیمی و مشارکت پذیری و تفکر تحلیلی به ترتیب از بیشترین و کمترین میزان اولویت برخوردار بوده اند.
کلمات کلیدی : شایستگی گروه های برنامه ریزی درسی آموزش های فنی و حرفه ای