ارزیابی عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی

ارزیابی عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس مدیریت کیفیت بنیاد اروپایی

مینا ذاکرشهرک1 رویا پورنقی2

1) دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی، رییس گروه پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
2) استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)،‌تهران، ایران.

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
Abstract This paper’s aim was the evaluation of service quality based on European Foundation Quality Management (EFQM) in Childrens and Young Adults libraries in Iran. The study is survey-analytic design and documentary studies, analysis and EFQM were used as combined method. This study is Mixed Method. It is also applied in terms of research nature. The study population was policy makers and top managers of the Institute for the Intellectual Development of Children and Young Adults. The results showed that based on European Foundation Quality Management (EFQM), the Center Institute for the Intellectual Development of Children and Young Adults achieved score 278.15 of total 1000 scores.
کلمات کلیدی : Keywords: Organizational excellence Model (EFQM), European Foundation for Quality Management, Children and Yung adults libraries. Library