بررسی ارتباط بین سرمایه فکری و مزیت رقابتی پایدار در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

بررسی ارتباط بین سرمایه فکری و مزیت رقابتی پایدار در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

عبدالخالق زارعی1 عبدالمجید زارعی2 مهرداد گهرنیک3

1) کارشناسی ارشد مدیریت دواتی گرایش منابع انسانی، دانشگاه آزاد جامع واحد شوشتر، ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت محیط زیست-گرایش آموزشی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات اهواز، ایران
3) دانشجوی کارشناسی ارشید مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات اهواز، ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
شناخت سرمايه های فكری به دلیل اهمیت آن به سمت نوآوری و توسعه در سازمان مسالة مهمی به شمار می آيد، سرمایه فکری و مزیت‌های رقابتی از عوامل اصلی و زمینه‌ساز توسعه و عملکرد اقتصادی و اجتماعی می‌باشد. بنابراین این پژوهش با هدف مشخص کردن میزان ارتباط بین سرمایه فکری( سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری)، با مزیت رقابتی پایدار در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب می باشد . اهداف پژوهش حاضر شامل در این پژوهش با توجه به حجم نمونه بدست آمده(342)360 پرسشنامه توزیع گردیده است و اطلاعات بدست آمده از طریق پرسشنامه، در نرم افزار spss مورد بررسی قرار گرفته و نهایتاً مدل نهایی تحقیق بدست آمده است، همچنین ارتباط بین اجزای سرمایه فکری بر یکدیگر و همچنین بر مزیت رقابتی پایدار نیز به طور کامل مورد تأیید قرار گرفته است.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی: سرمایه فکری سرمایه انسانی سرمایه ساختاری سرمایه رابطه‌ای (مشتری) مزیت رقابتی پایدار