نگرش برند و قصد خرید مشتری در شبکه اجتماعی (مورد مطالعه: شرکت سایپا )

نگرش برند و قصد خرید مشتری در شبکه اجتماعی (مورد مطالعه: شرکت سایپا )

امید علیائی1 مقداد امینیان2

1) دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی – بازاریابی ، موسسه غیرانتفاعی آموزش عالی نیما محمودآباد – مازندران ، ایران -
2) نویسنده مسئول : دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی – بازاریابی ، موسسه غیرانتفاعی آموزش عالی نیما محمودآباد – مازندران ، ایران -

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
امروزه با پیشرفت تکنولوژي و نوآوري در صنایع، رقابت بین شرکت ها روز به روز شدت گرفته و برخلاف روش هاي سنتی و قدیمی رایج، از روش های نو برای کسب منافع بلند مدت استفاده می کنند. هدف از مطالعه کنونی، بررسی تاثیر محیط اجتماعی بر روی نگرش مشتری به سوی برند و قصد خرید می باشد. جمعیت مطالعه شامل مشتریان شرکت سایپا در استان مازندران می باشد. نتایج مدلسازی معادله ساختاری نشان داد که آگهی های قدیمی و محیط اجتماعی تاثیر چشمگیری بر روی نگرش برند دارند. البته تاثیر آگهی و تبلیغات متداول و قدیمی کمتر از محیط اجتماعی بود. البته نگرش برند تاثیر چشمگیری بر روی قصد خرید دارد.
کلمات کلیدی : محیط اجتماعی نگرش برند قصد خرید شرکت سایپا