فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و آموزش ریاضی در مدارس

فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و آموزش ریاضی در مدارس

محسن زینلی1 مهدیه شیبانی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ریاضی،دانشگاه آزاداسلامی واحد کرمان،ایران
2) کارشناس دبیری زبان انگلیسی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان،ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
به اعتقاد دانشمندان و علماي علوم اجتماعي، تربيتي و اقتصادي آموزش، مهمترين و اصلي ترين ابزار اجتماعي براي كمك به اشخاص و كسب اطلاعات و مهارت هاي لازم براي تغييرات و تحولات شخصيت و رفتار گروهي است. در واقع آموزش، نقش اساسي، مهم و پيچيده اي در توسعه فرهنگي، سياسي و اقتصادي دارد. در اين ميان آموزش و ارزشیابی دروس از موقعيت خاصي برخورداراست. امروزه بسياري از محققان بر اين باورند كه ارزشیابی صحیح درس ریاضی باعث ايجاد تفكرخلاق و موفقيت در ساير زمینه ها مي شود. پوليا (1945) هدف آموزشگاه بايد آن باشد كه منابع دروني كودك را پرورش دهد، نه اين كه تنها واقعيت ها را به او تسليم كند. با توجه به مطالب فوق كه در اهميت آموزش و ارزشیابی (كه دراين مقاله درمورد اهميت آن بحث مي شود) بيان شد، آموزش فقط در صورتي مفيدمي باشدكه دانش آموزان مطالب پيش نياز درس جديد را فراگرفته باشند و به خوبی مورد ارزشیابی قرار بگیرند. در اين گزارش راه حل اين موضوع را اهمیت ارزش يابي پیشرفت تحصیلی براي تعيين جايگاه علمي دانش آموزان و مشخص شدن نقاط قوت و ضعف آنان دركلاس هاي درس و برگزاری آزمون های منظم پیشرفت تحصیلی درطول سال تحصیلی و سنجش آموخته هاي قبلي براي توجه مثبت معلم به نقاط ضعف دانش آموزان و سعي در بر طرف كردن آن ها در طول سال فرض كرده ايم.
کلمات کلیدی : ارزش یابی پیشرفت تحصیلی ارزشیابی آغازین مدیریت آموزشی انواع ارزش یابی