بررسی رابطه بانکداری الکترونیکی با تعاملات کارمندان و مشتریان در بانک ملی سرپرستی شمال تهران

بررسی رابطه بانکداری الکترونیکی با تعاملات کارمندان و مشتریان در بانک ملی سرپرستی شمال تهران

امیرحسین فدایی کرمانی1 مسعود پورکیانی2

1) گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
2) گروه مدیریت دولتی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
هدف تحقيق، بررسی رابطه بین بانکداری الکترونیکی و تعاملات کارمندان و مشتریان با در نظر گرفتن چهار مولفه پایانه های فروش، اینترنت بانک، دستگاه های خودپرداز و همراه بانک است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بانک ملی سرپرستی شمال تهران می باشد، كه تعداد آنها 1049 نفر و حجم نمونه برابر با 280 نفر از کارکنان و280 نفر از مشتريان که به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شده، تعيين شده است. ابزار جمع آوري داده ها شامل دو پرسشنامه مي باشد، براي سنجش بانكداري الكترونيكي از پرسشنامه اي با پايايي 0/77 و روایی 0/81 براي سنجش تعاملات كارمندان و مشتريان از پرسشنامه اي با پايايي 0/78 و روایی 0/77 استفاده شده است. براي تجزيه و تحليل داده ها از آماره هاي توصيفي و آمار استنباطي (آزمون هاي كلموگروف– اسميرنوف، همبستگي پيرسون و رگرسيون چند متغيره) استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان می دهد كه بين بانكداري الكترونيكي و تعاملات کارمندان و مشتریان رابطه مثبت وجود دارد.
کلمات کلیدی : بانكداري الكترونيكي تعاملات كارمندان و مشتريان