بررسی رابطه یادگیری سازمانی با توانمندسازی کارکنان(مطالعه موردی بانک ملی استان زنجان)

بررسی رابطه یادگیری سازمانی با توانمندسازی کارکنان(مطالعه موردی بانک ملی استان زنجان)

فرامرز طهماسبی1 غفار کمالخانی2

1) دکترای اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه پیام
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،دانشگاه آزاد واحد

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی کارکنان می باشد که برای این منظور 8 فرضیه طراحی شده و پرسشنامه ای شامل 50 سوال در بین کارکنان بانک ملی استان زنجان توزیع گردید. در نهایت 94 پرسشنامه جمع آوری شده که با توجه به غیرنرمال بودن متغیرها از ضریب همبستگی اسپیرمن برای آزمون فرضیات پژوهش و از آزمون فریدمن برای رتبه بندی مولفه های یادگیری سازمانی در نرم افزار20 Spss استفاده شد که نهایتاً نتایج حاصل نشان داد بین یادگیری سازمانی و مولفه های آن شامل :چشم انداز مشترک، فرهنگ سازمانی، کار ویادگیری گروهی، تفکر سیستمی، به اشتراک گذاری دانش، رهبری مشارکتی، توسعه شایستگی های کارکنان با توانمندسازی کارکنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج حاصل از رتبه بندی نیز نشان داد که توسعه شایستگی های کارکنان در رتبه اول، فرهنگ سازمانی در رتبه دوم، چشم انداز مشترک در رتبه سوم، به اشتراک گذاری دانش در رتبه چهارم، کار و یادگیری گروهی در رتبه پنجم، تفکر سیستمی در رتبه ششم و رهبری مشارکتی در رتبه هفتم قرار می گیرد.
کلمات کلیدی : "یادگیری سازمانی" "توانمندسازی کارکنان"