تحلیل عوامل موثر بر گرایش رفتاری مشتریان بانکها نسبت به بانکداری سیار( مطالعه موردی: شعب بانک صادارت تهران)

تحلیل عوامل موثر بر گرایش رفتاری مشتریان بانکها نسبت به بانکداری سیار( مطالعه موردی: شعب بانک صادارت تهران)

معصومه عباس زاده1 مریم بنی اسدی2 مهدی کاظمی3

1) کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات،گرایش کسب و کار الکترونیک،مدرس دانشگاه پیام نور واحد
2) کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات،گرایش کسب و کار الکترونیک،مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی.خراسان جنوبی
3) استادیار گروه مدیریت و اقتصاد.دانشگاه سیستان و

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
بانکداری سیار، یکی از جدیدترین دستاوردهای فناوری اطلاعات در عرصه ی بانکداری است و کشورهای توسعه یافته با حساسیت و علاقه ی فراوان به دنبال بهره برداری کامل از این فناوری می باشند. از این رو مطالعات فراوانی در حوزه ی سیستم های پرداخت سیار بانکداری سیار صورت گرفته است. پژوهش حاضر نیز با هدف شناسایی گرایشهای رفتاری مشتریان به اینگونه خدمات و با استفاده از مدل پذیرش تکنولوژ ی صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان بانک صادرات شعب تهران بودندکه تعداد 420نفر به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه در میان آنها توزیع گردید .تجزیه و تحلیل نتایج پرسشنامه ها نشان داد که از 10 متغیر مستقل،میان 8 متغیر مستقل ( سهولت استفاده درک شده، سودمندی درک شده، خودکارایی، نفوذ اجتماعی، کیفیت خدمات، اطمینان ساختاری، اعتماد مبتنی برمحاسبات، تسهیل شرایط) با پذیرش بانکداری سیار به عنوان متغیر وابسته ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد و میان2 متغیر دیگر (آشنایی با بانک و عادی و طبیعی بودن موقعیت) با متغیر وابسته ارتباط مثبت و معناداری وجود یافت نشد.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات بانکداری سیار مدل پذیرش تکنولوژی