بررسی رابطه بین رفتار غیرمسئولانه شرکتی با احساسات اخلاقی منفی مشتریان (مطالعه موردی: نمایندگی های فروش خودرو در شهر علی آباد کتول )

بررسی رابطه بین رفتار غیرمسئولانه شرکتی با احساسات اخلاقی منفی مشتریان (مطالعه موردی: نمایندگی های فروش خودرو در شهر علی آباد کتول )

مهدی زنگانه1 سپیده ادیب برنا2 فریبا خمر3 حمیده فیض آبادی4

1) گروه مدیریت، واحد علي آباد كتول، دانشگاه آزاد اسلامي، علي آباد كتول، ايران
2) گروه مدیریت، واحد علي آباد كتول، دانشگاه آزاد اسلامي، علي آباد كتول، ايران
3) گروه مدیریت، واحد علي آباد كتول، دانشگاه آزاد اسلامي، علي آباد كتول، ايران
4) گروه مدیریت، واحد علي آباد كتول، دانشگاه آزاد اسلامي، علي آباد كتول، ايران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین رفتار غیرمسئولانه شرکتی و احساسات اخلاقی منفی می باشد . رفتار غیرمسئولانه شرکتی شامل تخلفات اخلاقی و تخلفات اجتماعی است. که احساسات اخلاقی منفی نیز شامل تحقیر ، خشم ، نفرت و ترس می باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان نمایندگی های فروش خودرو در شهر علی آباد کنول می¬باشد که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب و برای جمع آوری داده¬ها از پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی مورد تایید قرار گرفته است استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که، بین رفتار غیرمسئولانه شرکت و احساسات اخلاقی منفی مشتریان ارتباط معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی : رفتار غیرمسئولانه شرکتی خشم ترس.