استراتژیک اتحاد و ایجاد شرکت های چند ملیتی در روند جهانی شدن شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs ) : مطالعه موردی از شرکت های ایران و ترکیه

استراتژیک اتحاد و ایجاد شرکت های چند ملیتی در روند جهانی شدن شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs ) : مطالعه موردی از شرکت های ایران و ترکیه

مینا کردی1 بیتا ایزدی2

1) Samangan university of Amol,Iran
2) Shomal university of Amol,Iran

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
بین المللی شدن شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME ها) یک موضوع تحقیقاتی در بسیاری از دیدگاه ها بوده است. دانشمندان مختلف موضوع از دیدگاههای مختلف به موضوع پرداخته اند و متوجه شداند که تنها یک مسیر بین المللی شدن وجود ندارد. در این مقاله ما مطالعه میکنیم اگر چه جهانی شدن در حال افزایش است. (SME ها) نقش بسیار مهمی در ورود محصولات محلی / خدمات به بازارهای بین المللی دارند،.به خوبی رقابت با شرکت های چند ملیتی در بازار های محلی فاکتورهای داخلی و خارجی و کارافرینی در پشت موفقیت SME ها در فرایند جهانی وجود دارد. مدیریت منابع انها، با این حال، محدود است. یکی از راه های موثر که در آن آنها می توانند برای این محدودیت ها را تشکیل می دهند استراتژی اتحاد می باشد . اتحاد استراتژیک ارتباطی بین دو یا چند شرکت به صورت دو طرفه برای انجام یک پروژه خاص با هماهنگی منابع لازم در حالی که هنوز استقلال خود را حفظ میکنند می باشد. در این مقاله ما به شرکت های ایرانی برای استفاده از سرمایه گذاری مشترک بین المللی استراتژیک با شرکت های ترکیه ای برای ساخت شرکت های بین المللی که همچنین در روند بین المللی شدن هم کمک می کند پیشنهاد می کنیم.
کلمات کلیدی : بین المللی شدن کسب و کار کوچک , استراتژی اتحاد