تاثیر انواع نوآوری ها با انواع عملکردهای سازمانی در شرکت های تولیدی استان خوزستان

تاثیر انواع نوآوری ها با انواع عملکردهای سازمانی در شرکت های تولیدی استان خوزستان

محمد رجبعلی پور1 حسین رجبعلی پور2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اهواز- ایران
2) دکترای مدیریت و دانشجوی دکترای فلسفه، دانشگاه چمران اهواز- ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
چکیده هدف تحقیق حاضرتاثیر نوآوری سازمانی بر نوآوری محصول، عملکرد بازار و عملکرد نوآورانه، تاثیر نوآوری فرآیند بر نوآوری محصول، عملکرد نوآورانه، تاثیر نوآوری محصول بر عملکرد نوآورانه، تاثیر عملکرد نوآورانه بر عملکرد تولید، عملکرد بازار، تاثیر نوآوری بازاریابی بر نوآوری محصول، عملکرد نوآورانه، تاثیر عملکرد تولید بر عملکرد بازار، عملکرد مالی، تاثیر عملکرد بازار بر عملکرد مالی در شرکت های تولیدی استان خوزستان است. در راستای دستیابی به این هدف مدیران و کارکنانشرکت های تولیدی استان خوزستان شهرستان اهواز به عنوان جامعه آماری تحقیق جهت جمع‌آوری داده‌ها در نظر گرفته شده و با استفاده از پرسشنامه استاندارد تحقیقات بین المللی مورد سوال قرار گرفتند. پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ0.87 بدست آمد. جهت تحليل داده وآزمون فرضيات از مدل تحليل مسير و آزمون همبستگي پيرسون استفاده گرديد. يافته هاي پژوهش نشان مي دهدكه نوآوري سازماني بر نوآوري محصول، عملكرد بازار و عملكرد نوآورانه شركت تاثير معناداري دارد.
کلمات کلیدی : انواع نوآوری ها انواع عملکردها شرکت های تولیدی استان خوزستان