بررسی عملکرد استراتژی‌ رقابتی در سیستم بانکی (مطالعه موردی: بانک تجارت)

بررسی عملکرد استراتژی‌ رقابتی در سیستم بانکی (مطالعه موردی: بانک تجارت)

امید یونسی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(1meaconf.com)
چکیده :
چکیده استراتژي را باید به گونه اي تدوين نمود كه سازمان را به سمت سود بيشتر در رقابت با ساير سازمان رهنمون سازد. استراتژي نشان دهنده كسب و كاري است كه سازمان قرار است در قالب آن رقابت نمايد و در این زمینه به استانداردهاي رفتاري نيز عمل نماید. براي آنكه بتوان استراتژي و هدف را در یک قالب بررسی نمود، مي بايست ابتدا استانداردهاي رفتاري خاصي را تعيين کرد. ارتباط نزدیک‌بین استراتژیهاي رقابتی و ساختاری به عنوان پیش شرطی برای موفقیت عملکردهای کسب و کار مطلوب بانکها به شمار می آید. در این تحقیق سعی بر آن است که به چگونگی ارتباط بین فعالیت ها و استراتژی های رقابتی بر عملکرد سازمانی در سیستم بانکی بپردازیم. این تحقیق به روش توصیفی– پیمایشی، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق در بررسی پیمایشی، کلیه کارشناسان و کارکنان شعب بانک تجارت استان تهران در مجموع400 نفر که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه 130 نفر و به شکل تصادفی ساده از بین شعب مختلف بانک بود، انتخاب گردید. ضریب پایایی آن از طریق شاخص آلفای کرونباخ 0.83 محاسبه گردید. نتایج حاصل از آزمون های توصیفی و استنباطی آماری و نرم افزار spss نشان می دهد که: - استراتژی های رقابتی باعث اعتدال ارتباط بین عملکرد ها و فعالیت های استراتژیک بازاریابی و عملکردها در سیستم بانکی می شود، - تصمیمات راهبردی یکپارچه خاص در مورد عملکردها و فعالیت بازاریابی دارای تاثیر قابل توجهی بر عملکرد سازمانی است، - عملکرد بانک‏ تجارت در مقایسه با سایر رقبا دارای استراتژیک متفاوت بوده که بستگی به کیفیت تناسب راهبردی دارد.
کلمات کلیدی : سیستم بانکی عملیات بانکی استراتژی رقابتی تصمیمات راهبردی