اثرات نیمرخ شخصیتی بریادگیری درس آماردانشجویان کارشناسی ارشدمدیریت آموزشی دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکزی

اثرات نیمرخ شخصیتی بریادگیری درس آماردانشجویان کارشناسی ارشدمدیریت آموزشی دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکزی

فریباجلالیان1 کامبیزکامکاری2

1) دانشجوی ترم اول دکترا
2) استادیار

محل انتشار : کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(icesconf.com)
چکیده :
در این تحقیق به «اثرات نیمرخ شخصیتی بر یادگیری درس آمار دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی» پرداخته شده و سؤال اصلی بدین ترتیب تدوین شده است که آیا نیمرخ شخصیتی در یادگیری درس آمار مؤثر است یا خیر؟ روش تحقیق، توصیفی از نوع زمینه¬یابی می¬باشد. جامعه تحقيق حاضر را تمامي دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تشكيل مي‌دهند. در تحقيق حاضر با پیروی از روش نمونه¬گیری تصادفی و با استفاده از روش قرعه¬کشی، تعداد 50 نفر به¬عنوان نمونه انتخاب شدند. در اين تحقيق از ابزار فُرم بازسازی شده پرسشنامه ويژگي‌هاي شخصيتي چندوجهي مينه‌سوتا-2 (MMPI-2RF) استفاده شده که دارای روایی و اعتبار مطلوبی است. در نهایت، با استفاده از مدل آماری رگرسیون چندمتغیری به آزمون سؤال¬های تحقیق پرداخته شد و یافته¬های تحقیق نشان داد که ارتباط منفی معنی¬داری بین نارسایی تفکر، نارسایی رفتاری، ضعف روحیه، شکایات جسمانی، هیجانات مثبت پایین، رفتار ضداجتماعی، هیجانات منفی مختل¬کننده با میزان یادگیری درس آمار در دانشجویان وجود دارد. بدین ترتیب که با افزایش مقیاس¬های مذکور در دانشجویان، می¬توان شاهد کاهش میزان یادگیری در درس آمار بود.
کلمات کلیدی : شخصیت نیمرخ شخصیتی درس آمار