بررسی رابطه بین ویژگی هاي شخصیتی مشتریان و وفاداري آنها(مطالعه موردی: شعب بانک ملت استان ایلام)

بررسی رابطه بین ویژگی هاي شخصیتی مشتریان و وفاداري آنها(مطالعه موردی: شعب بانک ملت استان ایلام)

غلامرضا راشدی منش1 سيد مجتبي سخن سنج2 روح اله ناصري3 هادي احمد خوانساري4 هنگامه دهقاني اشكذري5

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور ورامین
2) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی، دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم، ایران
3) کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی، مدرس مدعو دانشگاه پیام نور، ایلام، ایران
4) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه پیام نور ساري
5) دانشجو كارشناسي ارشد مديريت اجرايي دانشگاه پيام نور مركز گرمسار

محل انتشار : کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(icesconf.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی مشتریان و وفاداری آنها در شعب بانک ملت استان ایلام می باشد. این تحقیق در زمرة تحقیقات کاربردی قرار دارد، چنانچه طبقه¬بندی انواع تحقیقات بر اساس ماهیت و روش را مدنظر قرار گیرد، روش تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت در زمرة تحقیقات توصیفی و همبستگی قرار دارد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مشتریان شعب بانک ملت استان ایلام می باشد. به منظور تعيين حجم نمونه نيز در این پژوهش از فرمول کوکران استفاده شد. با توجه به جامعه نامحدود مشتریان و با استفاده از فرمول کوکران ،حجم نمونه 196 نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری در این پژوهش ، پرسشنامه می باشد. برای تحلیل داده¬های عمومی و جمعیت¬شناختی جمع¬آوری شده از آزمودنی(مانند سن، جنسیت، تحصیلات و...) عمدتاً از آمار توصیفی توسط نرم‌افزار Excelاستفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل استنباطی داده های تحقیق ، و به منظور بررسی تایید و یا رد فرضیات از نرم افزار SPSS و از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف ، آزمون همبستگی کندال و آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. پس از آزمون های آماری، تمامی فرضیه ها تایید شدند. یعنی بین ویژگی های شخصیتی مشتریان و وفاداری آنها در شعب بانک ملت رابطه معنی داری وجود دارد. این رابطه معنی دار در تمامی مولفه های ویژگی های شخصیتی مشتریان با وفاداری آنها بصورت مستقیم می باشد بجز مولفه روان رنجوری که رابطه ای بصورت معکوس با وفاداری مشتریان می باشد.
کلمات کلیدی : ویژگی های شخصیتی مشتری وفاداری