پاتولوژی تبلیغات

اعظم رحیمی نیک1 مهسا مصلی2

1) عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2) دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،گرایش بازاریابی،دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(icesconf.com)
چکیده :
تاثیر شگفت اور تبلیغات بر زندگی افراد ایجاب می کند که این شاخه ی علمی ،اجتماعی و ارتباطی به دقت مورد مطالعه قرار گیرد و با نگاهی علمی ،کارشناسانه و تخصصی تبلیغات ،ساخته شده و ارایه گردد.اهمیت موضوع مزبور و نیز داغ شدن بازار تبلیغات در سالهای اخیر این سوال را ایجاد میکند که چرا تبلیغات کشور ما جذاب نیستند؟ در سال‌‌های اخیر که کشورمان به سمت و سوی صنعت حرکتی آغاز نموده است‌‌، تبلیغات به نوبه خود در رسانه‌‌های مختلف رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است، تبلیغ صحیح طبعا می‌‌تواند باعث رشد جوانب مختلف و مورد توجه خریداران و فروشندگان شود‌‌، ولی عدم رعایت اصول بنیادین تبلیغ‌‌، می‌‌تواند آسیب‌جدی در درجه اول به خود صنعت تبلیغات و نهایتا به بازار برساند.متاسفانه تبلیغات در کالا و خدمات ما بسیار سطحی‌‌، تقلید از سایر صنوف‌‌، غیرکارشناسی و اکثرا توسط مدیریت ارشد سازمان می‌‌باشد.لذا در این مقاله به اسیب شناسی صنعت تبلیغات خواهیم پرداخت ودر نهایت پیشنهاداتی برای بهبود ان ارایه خواهیم نمود.
کلمات کلیدی : بازاریابی تبلیغات اسیب شناسی تبلیغات