پاتولوژی تبلیغات
پاتولوژی تبلیغات
اعظم رحیمی نیک1 مهسا مصلی2
1) عضو هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2) دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی،گرایش بازاریابی،دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران
محل انتشار :
کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(icesconf.com)
چکیده :
تاثیر شگفت اور تبلیغات بر زندگی افراد ایجاب می کند که این شاخه ی علمی ،اجتماعی و ارتباطی به دقت مورد مطالعه قرار گیرد و با نگاهی علمی ،کارشناسانه و تخصصی تبلیغات ،ساخته شده و ارایه گردد.اهمیت موضوع مزبور و نیز داغ شدن بازار تبلیغات در سالهای اخیر این سوال را ایجاد میکند که چرا تبلیغات کشور ما جذاب نیستند؟ در سالهای اخیر که کشورمان به سمت و سوی صنعت حرکتی آغاز نموده است، تبلیغات به نوبه خود در رسانههای مختلف رشد فزایندهای پیدا کرده است، تبلیغ صحیح طبعا میتواند باعث رشد جوانب مختلف و مورد توجه خریداران و فروشندگان شود، ولی عدم رعایت اصول بنیادین تبلیغ، میتواند آسیبجدی در درجه اول به خود صنعت تبلیغات و نهایتا به بازار برساند.متاسفانه تبلیغات در کالا و خدمات ما بسیار سطحی، تقلید از سایر صنوف، غیرکارشناسی و اکثرا توسط مدیریت ارشد سازمان میباشد.لذا در این مقاله به اسیب شناسی صنعت تبلیغات خواهیم پرداخت ودر نهایت پیشنهاداتی برای بهبود ان ارایه خواهیم نمود.
کلمات کلیدی :
بازاریابی
تبلیغات
اسیب شناسی تبلیغات