جايگاه مديريت كيفيت جامع در فرهنگ سازمانی هواپيمايی امارات

جايگاه مديريت كيفيت جامع در فرهنگ سازمانی هواپيمايی امارات

حسین مقصودی1

1) دانشجوی كارشناسی ارشد مديريت جهانگردی(گرايش بازاريابی)،پرديس فارابی دانشگاه تهران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(icesconf.com)
چکیده :
امروزه "صنايع هوايی" مسير جديدی برای دستيابی كشورها به بازار جهانی است.اين نكته قابل ذكر است كه تنها فعاليت در صنايع هوايی متضمن جهانی شدن نيست بلكه بايد با ايجاد تمايز در ارائه خدمات، دستاورد جديدی براي اين صنعت به همراه داشت.با نگاهی به ليست ده شركت برتر هواپيمايی جهان در سال 2015 نام كشورهای قطر، سنگاپور، هنگ كنگ،تركيه ،امارات، اندونزی و تايوان به چشم می خورد.حضور در جمع بهترين های جهان نه تنها فرصتی برای معرفی كشورهای كوچك به بازار جهانی است بلكه شرايطی برای اعتماد سازی كشورها و سرمايه گذاری در حوزه های مرتبط را به ارمغان خواهد آورد.در اين ميان كشور امارات متحده عربی با در اختيار داشتن دو شركت هواپيمايی(امارات و الاتحاد) در بين ده شركت برتر اين صنعت ، توانمندی خود را در زمينه ارائه خدمات مسافرت های هوايی به رخ همگان می كشد.شركت هواپيمايی امارات (Emirates) در سالهای گذشته حضوری ثابت در ليست بهترين ها داشته است.راز موفقيت اين شركت ناوگان عظيم آن نيست.آنچه امارات را از ديگران متمايز ساخته بهره وری نيروی انسانی در سايه مديريت مدرن است.مديريتی كه با الهام از چارچوب های مديريت كيفيت جامع سعی در ارتقا فرهنگ سازمانی در راستای منافع مشتريان است.آنچه امارات (Emirates) را موفق ساخته توجه به نياز های امروزی و پيش بينی نيازهای آينده است.
کلمات کلیدی : مديريت كيفيت جامع فرهنگ سازمانی شركت هواپيمايی امارات صنايع هوايی بازاريابي