بررسی روش‌‌های مقابله با انواع ریسک‌های نشست در حفاری مکانیزه (مطالعه موردی: مترو خط 2 مشهد)

بررسی روش‌‌های مقابله با انواع ریسک‌های نشست در حفاری مکانیزه (مطالعه موردی: مترو خط 2 مشهد)

رضا محمد نژاد بیدخت1 محمد جلال ارشدی2 مهدی عابدپور کاریزکی3 محمدمهدی رجائی4 سلیم پورمند5

1) موسسه افق انرژی پایدار
2) دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد
3) دانشگاه واحد تربت حیدریه
4) موسسه مهندسین مشاور ایمن سازان
5) دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معدن – مکانیک سنگ

محل انتشار : کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(icesconf.com)
چکیده :
ایجاد یک فضای خالی در حداقل زمان ممکن و فراهم آوردن زمینه نصب یک سیستم نگهداری بینهایت صلب برای پر کردن دقیق آن غیرممکن است. از اینرو، بخشی از تغییرشکل زمین در عمق تونل رخ خواهد داد، که این امر زنجیره¬ای از جابجایی ها را سبب می¬گردد که پیامد آن نشست¬های سطح زمین خواهد بود و با کاهش عمق تونل بر اهمیت آن افزوده خواهد شد. در این مقاله پس از معرفی مختصر روش¬های مناسب کنترل نشست، اقدامات ممکن برای مقابله با خطرات مربوط به نشست در پروژه خط 2 قطار شهری مشهد برای سازه¬هایی که در رده خطر بالاتری واقع گردیده-اند، مورد بررسی قرار گرفته¬اند.
کلمات کلیدی : میزان ریسک نشست ساختمان (SRA) خط 2 قطار شهری مشهد رده ساختمان