بررسی مقاومت شکست بتن آسفالتی گرم در دماهای پایین

بررسی مقاومت شکست بتن آسفالتی گرم در دماهای پایین

علی رزمی اقدم1 احمد منصوریان2 محمود رضوی3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد عمران گرایش راه و ترابری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، ایران
2) دکتری رشته راه وترابری ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر ،ایران-
3) دانشجوی کارشناسی ارشد عمران گرایش راه و ترابری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، ایران -

محل انتشار : کنفرانس بین المللی عمران ، معماری و زیرساخت های شهری(icica.ir)
چکیده :
در این مقاله به بررسی تحقیقات صورت گرفته در مورد مقاومت شکست بتن آسفالتی گرم در دماهای پایین با استفاده از علم مکانیک شکست پرداخته شده است . عوامل زیادی در بروز انواع خرابی های روسازی انعطاف پذیر نقش دارند، که منشا این خرابی ها عواملی نظیر شرایط ترافیکی، جوی، نوع مصالح و ... می باشد . از جمله خرابی های عمده روسازی در مناطق سرد سیر ترک های به وجود آمده در اثر تنش های حرارتی است . برای بررسی رفتار آسفالت در دماهای پایین روش های مختلفی وجود دارد، از جمله این روش ها استفاده از علم مکانیک شکست است . مروری بر تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که تمام مد های بارگذاری اثر قابل توجهی در مقاومت شکست بتن آسفالتی می گذارد . همچنین با افزایش بارگذاری برشی، مقاومت شکست در ابتدا کاهش و سپس افزایش می یابد .
کلمات کلیدی : بتن آسفالتی مقاومت شکست دما های پایین بارگذاری