مروری بر موانع هوشمند سازی مدارس در ایران
مروری بر موانع هوشمند سازی مدارس در ایران
بهنام طالبی1 امیر همتی2 فرید شکوری3
1) عضوهئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ،تبریز ،ایران
2) دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز،ایران
3) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی ،دانشگاه فرهنگیان ارومیه
محل انتشار :
دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و فناوری در جهان و کاربرد استفاده از این فناوریها در امر یاددهی-یادگیری و آموزشوپرورش سعی کردهایم دراین مقاله که به روش علمی - ترویجی گردآوریشده است، ابتدا توضیحاتی در مورد هوشمند سازی مدارس که یکی از گامهای مهم در امر آموزش در ایران و جهان محسوب میشود ارائه نماییم سپس به بررسی تحقیقات و پژوهشهایی که تاکنون در این موضوع انجامگرفته است پرداختهایم، با بررسی انجامشده می توان به این نتیجه رسید که در کشور ایران، مهمترین عواملی که مانع از پیشرفت بهتر این نوع مدارس همسو با دیگر کشورهای جهان میشود به ترتیب عوامل فرهنگی، عوامل اقتصادی، نبود نیروی انسانی کارآمد و عدم وجود برنامهریزی صحیح در این حوزه میباشد.
کلمات کلیدی :
هوشمند سازی
مدارس
موانع
آموزش الکترونیکی.