بررسی رابطه بین تصمیمگیری مشارکتی با سلامت روانی معلمان زن مقطع دوره متوسطه دبیرستانهای دخترانه در شهرستان نقده
بررسی رابطه بین تصمیمگیری مشارکتی با سلامت روانی معلمان زن مقطع دوره متوسطه دبیرستانهای دخترانه در شهرستان نقده
سعید دیلمقانی1 محرمعلی خدابنده2 داریوش امان الهی3 فرزانه طلایی4
1) کارشناسی ارشد،عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز
2) کارشناسی ارشد،مدرس دانشگاه پیام نور مرکز
3) دانشجوی کارشناسی
4) کارشناسی ،مدرس آموزش و
محل انتشار :
دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین تصمیمگیری مشارکتی با سلامت روانی معلمان زن شهرستان نقده در سال 1393 انجام گرفته است. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش متشکل از کلیه معلمان مدارس متوسطه دخترانه بوده که در سال تحصیلی93-92 مشغول به کار بودهاند و تعداد آنها150 نفر، که از همگی به عنوان نمونه استفاده شده است. ابزار اندازهگيري اين پژوهش شامل دو پرسشنامه تصمیم گیری مشارکتی، و سلامت روانی ميباشد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار استنباطی استفاده شده است که در سطح آمار استنباطی از آزمون ضريب همبستگي پيرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شده که پس از تجزیه و تحلیل دادهها نتایج نشان داد که بين تصمیمگیری مشارکتی با سلامت روانی رابطه معناداري وجود دارد. همچنین از بین مولفههای تصمیمگیری مشارکتی (مشورت، ارتباطات، رهبری، ساختار و کنترل )، تنها مولفه مشورت معنادار بوده و پیشبینی کننده خوبی برای سلامت روان میباشد.
واژگان كليدي: مدیریت مشارکتی، معلمان زن، سلامت روانی.
کلمات کلیدی :
مدیریت مشارکتی
معلمان زن
سلامت روانی.