بررسی نقش مديريت دانش در کسب و کارهاي کوچک و متوسط دانش بنيان

بررسی نقش مديريت دانش در کسب و کارهاي کوچک و متوسط دانش بنيان

اکبر ویسمرادی1 پیمان اکبری2 سید صادق بحرینی3

1) مربی حسابداری، دانشگاه پیام نور، ایران
2) مربی مدیریت بازر گانی، دانشگاه پیام نور، ایران
3) استادیار، دانشگاه پیام نور، ایران

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
سرعت تحولات به قدري افزايش يافته که زمان موجود براي کسب تجربه و دانش در سازمان از ميان رفته است. سازمان ها بايدمحصولات خود را دگرگون کنند يا اينکه در حداقل زمان و هزينه ممکن آن را توليد نمايند. مديريت مفهوم اساسي و موردنياز سازمان ها در محيط رقابتي و پرتلاطم کنوني می‏باشد و به کارگيري صحيح و همزمان اين سه مقوله در کسب و کارهاي دانش بنيان، می‏تواند زمينه ساز موفقيت باشد. تکنولوژي، مديريت را مورد توجه قرار داده که در نتيجه آن مثلث تعامل مديريت با دانش و کسب و کارها ي دانش بيان حاصل شده است. باتوجه به اينکه تحقيقات پيشين هيچ يک تاکنون تأثير مديريت بر رشد کسب و کارهاي کوچک و دانش بنيان مورد بررسي قرار نداده‏اند، همين امر را مي توان جنبه نوآوري اين تحقيق دانست. نتايج حاکي از آن است که مديريت تأثيرمثبت و متقابلي بر بهبود عملکرد ايفا مي نمايد. و درپايان پيشنهاداتي براي تحقيقات آتي ارائه شده است
کلمات کلیدی : مدیریت دانش کسب و کار دانش بنیان