بررسی تاثیر و جهت گیری راهبردی بر موفقیت بازار صادراتی شرکت های تولید ی ( صنعت کریستال و شیشه استان قزوین )

بررسی تاثیر و جهت گیری راهبردی بر موفقیت بازار صادراتی شرکت های تولید ی ( صنعت کریستال و شیشه استان قزوین )

حسین حیدری نژاد1 کیومرث سهرابی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد بازرگانی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد بویین زهرا
2) استاد یار دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکز

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
چکیده : هدف این پژوهش، بررسی ارتباط جهت گیری بین المللی ، جهت گیری بازار، جهت گیری تکنولوژی و تاثیرات کنترلی مرتبط آنها بر موفقیت بازار صادرات، می باشد. بعلاوه، این پژوهش در نظر دارد تا روش های موثر را برای مدیران شرکت های تولیدی در امر موفقیت بازار های صادراتی شفاف نماید و در این تحقیق اساسا بدنبال بیان این مسئله هستیم که چه عوامل و موانعی بر سر راه صادرات موثر محصولات کریستال و شیشه درایران میباشد ؟ و برای رفع مشکلات موجود و رسیدن به صادرات قابل قبول ، چه فعالیت هایی باید صورت بگیرد ؟ و اهداف اصلی تحقیق نیز بررسی تاثیر و جهت گیری راهبردی بر موفقیت بازار صادراتی شرکت های تولیدی میباشد . و در این تحقیق برای تحلیل از نرم افزار SPSS استفاده شده است و نتایج، نشان می دهد که جهت گیری بیت المللی، ارتباط مثبتی با موفقیت بازار صادرات دارد و اینکه این ارتباط مستقل از تنوع مجموعه پرتفوی بازار است. این مقاله، شناختی در مورد موقعیت اساسی که جهت گیری بازار را به عنوان یک قابلیت راهبردی ارزشمند غیر قابل بحث، ایجاد می کند ، ارزیابی میگردد ، چرا که گرایش بازار، ارتباط های غیر خطی متفاوتی با موفقیت بازار صادرات بسته و تنوع مجموعه اوراق بهادار بازاردارد. و ارزش خلاقیت و نوآوری، در این همکاری تجربی، نشان می دهد که چگونه جهت گیری بازار، تفاوتهای عملکرد در میان صادرکنندگان تولیدی را نشان می دهد، وهمچنین نشان می دهد که چگونه جهت گیری بازار به طور مثبتی این ارتباط را تعدیل می کند. علاوه بر این، این مقاله وابستگی اساسی به ارزش جهت گیری بازار شرکتهای تولیدی را بر اساس تنوع مجموعه اوراق بهادار بازاردر امر صادرات را ، در بر خواهد داشت.
کلمات کلیدی : کلید واژه ها : جهت گیری بین المللی جهت گیری بازار جهت گیری تکنولوژی موفقیت بازار صادرات ( پرتفوی )تنوع مجموعه اوراق بهادار بازار شرکتهای تولیدی بازارهای خارجی صنایع تولیدی صادرات