تحلیل تأثیر بازاریابی با رسانههای اجتماعی بر وفاداری الکترونیکی کاربران اینترنتی نسبت به نام تجاری
تحلیل تأثیر بازاریابی با رسانههای اجتماعی بر وفاداری الکترونیکی کاربران اینترنتی نسبت به نام تجاری
حسین نوروزی1 مهرداد فروزنده2 نوشا صفاهانی3
1) استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه خوارزمي، تهران، ایران، norouzi
2) دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی- بازاریابی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران، mforouzandeh@
3) دانشجوی کارشناسی ارشد، کارآفرینی، کسبوکار الکترونیک، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران،
محل انتشار :
دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
یکی از تاثیرگذارترین سرویسهای ارائه شده در اینترنت و وب که در سالهای اخیر تحول شگرفی در نظام اجتماعی کشورهای مختلف جهان به وجود آورده شبکه های اجتماعی اینترنتی بوده است. میل به بقا در محیط رقابتی، سازمانها را از روی آوردن به بازاریابی جهت پاسخگویی و جلب رضایت مشتریان و ذینفعان ناگزیر ساخته است. بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی به عنوان نسل جدیدی از پایگاههایی که این روزها در کانون توجه کاربران شبکه جهانی اینترنت قرار گرفتهاند و بر مبنای تشکیلات آنلاین فعالیت میکنند و هر کدام دستهای از کاربران اینترنتی با ویژگی خاص را گرد هم میآورند، میتواند سازمان را در راستای رسیدن به اهدافش یاری نماید. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی رسانههای اجتماعی بر وفاداری الکترونیکی به نام تجاری تلفن همراه با برند سامسونگ و الجی انجام شده است. به همين منظور، نمونه آماري تصادفي به تعداد 270 نفر از خریداران برند سامسونگ و الجی انتخاب شد و دادهها از طريق پرسشنامه گردآوري شد. همچنين براي تحليل دادهها و آزمون فرضيهها از نرمافزارهاي SPSS 18 و AMOS 20 استفاده گرديد. نتايج پژوهش حاکي از آن است که تأثیر بازاریابی با رسانههای اجتماعی بر وفاداری الکترونیکی کاربران اینترنتی نسبت به نام تجاری تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی :
بازاریابی
رسانههای اجتماعی
وفاداری الکترونیکی و نام تجاری