بررسی عوامل موثر در استراتژی بازاریابی برای محصولات آموزش زبان " آسونتر " در بازار الکترونیک

بررسی عوامل موثر در استراتژی بازاریابی برای محصولات آموزش زبان " آسونتر " در بازار الکترونیک

محمد تقی امینی1 محمد مهدی پرهیزگار2 بابک غضنفری اقدم3

1) استاد دانشگاه پیام نور-
2) استاد دانشگاه پیام نور-
3) دانشجوی دکتری دانشگاه پیام نور مرکز تحصیلات تکمیلی-

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
این تحقیق جهت بررسی عوامل موثر بر استراتژی بازاریابی محصولات آموزش زبان آسونتر در بازار الکترونیک انجام شده . این عوامل در چهار حوزه اصلی آمیخته بازاریابی یعنی محصول ، قیمت ، ترفیع و توزیع مورد بررسی قرار گرفته اند . جامعه آماری تحقیق افراد علاقمند به آموزش زبان در کشور ایران میباشند که از اینترنت استفاده میکنند و تعدادشان بیش از حدود 8 میلیون نفر در نظر گرفته شده . بعد از اتمام مطالعات کتابخانه ای و اصلاح مدل مفهومی اولیه تحقیق ، در مرحله مطالعه میدانی پرسشنامه ای حاوی سوالات بسته تنظیم شد که پس از انجام اصلاحات لازم پایایی آن توسط محاسبه آلفای کرونباخ سنجیده و به مقدار قابل قبولی رسید . سپس پرسشنامه نهایی توسط 430 نفراز مشتریان بالقوه به صورت اتفاقی از بین جامعه آماری تکمیل گردید . با کدگذاری داده های بدست آمده از پرسشنامه های جمع آوری شده ، اطلاعات استخراج شده ، طبقه بندی و توسط روشهای آماری مناسب از جمله آزمون کای – مربع یک متغیره ، آزمون کای – مربع جهت استقلال رابطه بین متغیرها و رگرسیون چندگانه خطی تجزیه و تحلیل گردیدند . با نتایج بدست آمده از آمار توصیفی و آزمون های مذکور مدل مفهومی نهایی تحقیق تنظیم شد که منجر به اراده پیشنهادات و راهکارهایی برای بهبود تصمیم گیری ها در تدوین استراتژی بازاریابی مناسب در جهت ارتقا فروش محصولات آسونتر شده است .
کلمات کلیدی : طرح کسب و کار بازاریابی الکترونیک تجارت الکترونیک آمیخته بازاریابی استراتژی بازاریابی