بررسی میزان اثرپذیری فاکتورهای رضایت مندی مشتریان صنعت خودروسازی ایران از زنجیره تامین الکترونیکی درچرخه تولید ناب (مطالعه موردی: گروه صنعتی ایران خودرو- شرکت مهرکام پارس)

بررسی میزان اثرپذیری فاکتورهای رضایت مندی مشتریان صنعت خودروسازی ایران از زنجیره تامین الکترونیکی درچرخه تولید ناب (مطالعه موردی: گروه صنعتی ایران خودرو- شرکت مهرکام پارس)

محمدحسین حاج اسمعیلیان1 یونس وکیل الرعایا2

1) دانشجوي کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، ایران
2) استاد یار و عضو هیئت علمی، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، ایران

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
تغييرات و تحولات عميق دنياي كسب و كار و الزامات جديد توليد و تجارت در عصر كنوني، زمينه ظهور و بروز نگرشها و پارادايم¬هاي جديدي را فراهم ساخته است كه ضروري است مورد توجه دست اندر كاران عرصه توليد و تجارت قرار گيرد. امروزه كمتر سازمان يا موسسه اي را مي توان يافت كه براي ارائه كالا يا خدمت خود به همكاري با ساير سازمان ها نياز نداشته باشد. بنابراين، براي توليد يك محصول يا ارائه يك خدمت، سازمان هاي مختلفي با يكديگر همكاري مي كنند. امروزه سازمان ها دريافته اند كه سود حاصل از اين همكاري بيش از حالت هايي است كه بدون هماهنگي با سازمان هاي مرتبط انجام مي دهند. در گذشته سازمان ها با يكديگر همكاري و ارتباط كوتاه مدت داشته و به كسب سود حداكثر در كوتاه مدت مي انديشيدند؛ ولي امروزه اين سازمان ها با همكاري يكديگر به روابط بلند مدت و به كسب سود با يكديگر همكاري مي كنند.در همين راستا رويكردها و نگرشهاي جديدي پيرامون موضوع تامين تحت عنوان مديریت زنجيره تامين گسترش يافته به نحوي كه زمينه خلق پارادايمي جديد در حوزه مديريت تامين را فراهم ساخته است. بر همين اساس در اين مقاله سعي شده است تا به بررسی اثرات تعدیلی رويكرد تولید ناب با زنجيره تامين الکترونیک و میزان رضایتمندی مشتريان در مدیریت زنجيره تامين صنعت خودروسازی ایران و به صورت یک مطالعه موردی در بین مشتریان شرکت مهرکام پارس به عنوان یکی از شرکت های متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو، می باشد. در این مقاله با استفاده از پرسشنامه به گردآوری داده¬ها پرداختیم و درنهایت با استفاده از نرم¬افزار آماری SPSS به تحلیل و تجزیه داده¬ها پرداختیم.
کلمات کلیدی : تولید ناب زنجيره تامين الکترونیک رضایتمندی مشتريان صنعت خودروسازی ایران گروه صنعتی ایران خودرو شرکت مهرکام پارس