نقش مدیریت تحول آفرین بر خلاقیت و نوآوری در سازمان های آموزشی

نقش مدیریت تحول آفرین بر خلاقیت و نوآوری در سازمان های آموزشی

عرفان فرزاد1

1) کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان باهنر اصفهان

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
مقاله حاضر با هدف بررسی تقش و تاثیر رهبری تحول آفرین و اصیل بر نوآوری و خلاقیت در سازمان ها و مراکز آموزشی است که به صورت روش کتابخانه ای و با بررسی منابع و اسناد اطلاعاتی صورت گرفته است ، توجه به تغییر و نوآوری به منظور تحولات مستمر سازمانی بسیار اهمیت دارد که رهبری و مدیریت نقشی اساسی در دستیابی به آن دارد و سبک و روش مدیریت تحول آفرین می تواند این روند تغییر و شکوفایی خلاقیت و نواوری را سرعت بخشیده و زمینه لازم برای توسعه و پیشرفت سازمان های آموزشی را فراهم سازد ؛و همچنین بررسی صورت گرفته در پژوهش حاضر این موضوع را تایید کرده است که مدیریت تحول آفرین و اصیل تغییرات سازمان های آموزشی را سرعت بخشیده و تحولات و پیشرفت های جدیدی را به ارمغان می اورد .
کلمات کلیدی : مدیریت تحول آفرین مدیریت اصیل خلاقیت آموزشی نوآوری آموزشی