تاثیر عوامل نگرشی بر خریداران در خريد اینترنتی
تاثیر عوامل نگرشی بر خریداران در خريد اینترنتی
سعید آرزومند1
1) کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب- ایران
محل انتشار :
دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
هدف اصلي از این پژوهش، تعین تأثیر عوامل نگرشی خريداران اينترنتي نسبت به خريد آنلاين (اينترنتي) است. روش تحقيق توصيفي از نوع همبستگي- پيمايشي ميباشد. جامعه آماري این پژوهش مشتمل کلیه مشتریان شرکت همکاران سیستم هست که از خدمات و محصولات این شرکت استفاده میکنند. این افراد را میتوان بهعنوان یک جامعه آماری نامحدود تلقی کرد. که برای تعیین حجم نمونه از روش حجم نمونهگیری نامحدود کوکران در سطح خطای 5 درصد تعداد 384 نفر انتخاب شده است روش جمع¬آوري داده¬ها در اين پژوهش ميداني و ابزار جمع¬آوري داده¬ها، پرسشنامه¬هایی بسته با طیف لیکرت و در مقياس طيف پنج گزينه¬اي ليكرت طراحي شده است. كه براي متغیرهای تحقیق 29 سؤال بصورت استاندارد تهيه گرديد. پس از اطمينان از روايي و پايايي پرسشنامه مذكور در ميان تمامي مشتریان اینترنتی و غیر اینترنتی توزيع و اطلاعات جمعآوري شد و سپس به تجزيه و تحليل اطلاعات در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي و با استفاده از نرم افزار spss و آزمون ضریب T مستقل فرضيههاي تحقيق مورد آزمون قرار گرفت در آخر نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که تفاوت زیادی بین دیدگاههای خریداران اینترنتی و غیر اینترنتی در تمامی فرضیههای تحقیق وجود دارد.
کلمات کلیدی :
ابعاد نگرشی
انگيزش
خريدار
خريد اينترنتي