تاثیر عوامل نگرشی بر خریداران در خريد اینترنتی

سعید آرزومند1

1) کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب- ایران

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
هدف اصلي از این پژوهش، تعین تأثیر عوامل نگرشی خريداران اينترنتي نسبت به خريد آنلاين (اينترنتي) است. روش تحقيق توصيفي از نوع همبستگي- پيمايشي مي‌باشد. جامعه آماري این پژوهش مشتمل کلیه مشتریان شرکت همکاران سیستم هست که از خدمات و محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. این افراد را می‌توان به‌عنوان یک جامعه آماری نامحدود تلقی کرد. که برای تعیین حجم نمونه از روش حجم نمونه‌گیری نامحدود کوکران در سطح خطای 5 درصد تعداد 384 نفر انتخاب شده است روش جمع¬آوري داده¬ها در اين پژوهش ميداني و ابزار جمع¬آوري داده¬ها، پرسشنامه¬هایی بسته با طیف لیکرت و در مقياس طيف پنج گزينه¬اي ليكرت طراحي شده است. كه براي متغیرهای تحقیق 29 سؤال بصورت استاندارد تهيه گرديد. پس از اطمينان از روايي و پايايي پرسشنامه مذكور در ميان تمامي مشتریان اینترنتی و غیر اینترنتی توزيع و اطلاعات جمع‌آوري شد و سپس به تجزيه و تحليل اطلاعات در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي و با استفاده از نرم افزار spss و آزمون ضریب T مستقل فرضيه‌هاي تحقيق مورد آزمون قرار گرفت در آخر نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که تفاوت زیادی بین دیدگاه‌های خریداران اینترنتی و غیر اینترنتی در تمامی فرضیه‌های تحقیق وجود دارد.
کلمات کلیدی : ابعاد نگرشی انگيزش خريدار خريد اينترنتي