کارآفرینی در فرایند بین المللی شدن کسب وکارها(در مواجه شدن با ویروس کرونا)

کارآفرینی در فرایند بین المللی شدن کسب وکارها(در مواجه شدن با ویروس کرونا)

حامد نوری منش1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی بین الملل، دانشگاه تهران، ایران-

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
پیشرفت‌ها و تحولات جهانی در شرایط کنونی کسب و کار باعث شده که فرآیند تداوم کسب و کار به عنوان یک ضرورت در سازمان‌ها مطرح شود به طوری که توانایی یک سازمان برای نگهداشت و استمرار فعالیت‌های محوری و حیاتی خود پس از بروز یک حادثه و سرعت بازیابی سازمان و بازگشت به حالت عادی، می‌توانند به عنوان عاملی اساسی در موفقیت یا شکست یک سازمان و کسب مزیت رقابتی در جهان رقابتی امروزی معرفی شوند، از طرفی ایجاد کسب وکار‌های تازه ومؤسسات خلاق و با‌ پذیریش مخاطره و ریسک قابل قبول، به معرفی محصول یا خدمت جدیدی به جامعه می‌پردازدکه کارآفرینی در کسب وکار گفته می‌شود با ناباوری در کسب وکار‌ها می‌توان زمینه جدیدی را در کسب وکار بین‌المللی به وجود آورد، کسب و کار بین‌المللی، امور کسب وکار خود را فراتر از مرز‌های داخلی انجام می‌دهد. فعالیت‌های کسب و کاری مختلف ممکن است یک شرکت را بین‌المللی سازند. علاوه بر متعادل‌سازی در کسب وکار‌ها در زمینه خلق فرصت‌هایی برای نوآوری می‌توان با کسب و کار‌ها در زمان بروز بحرانی مثل کرونا معمولاً بر حرکات دفاعی متمرکز می‌شوند ولی شرکت‌های خلاق از این شرایط نهایت بهره را برده و نوآوری‌هایی را برمبنای فرصت‌های نوظهور شکل می‌دهند، مقاله حاضر مروری بر کارآفرینی در فرآیند بین‌المللی شدن کسب وکارها در خلال بحران کرونا می‌پردازد.
کلمات کلیدی : کارآفرینی- فرآیند بین‌المللی- کسب وکار‌ها- ویروس کرونا