بررسي عوامل موثر بر فراوانی استفاده از همراه بانك در بين مشتريان بانك ملی شهر اصفهان

بررسي عوامل موثر بر فراوانی استفاده از همراه بانك در بين مشتريان بانك ملی شهر اصفهان

سپیده عباسی1

1) نویسنده

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
بانکداری موبایلی در واقع یک نوآوری ارائه شده در خدمات مالی از طریق بهرمندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات است که سبب تحرک در سرویس مصرف کنندگان شده است. در واقع مصرف کنندگان را قادر به دسترسی و استفاده از ارزش افزوده و خدمات بانکی کرده است. همانطور که آمارها نشان داده ضریب استفاده از تلفن های همراه یا به تعبیری ابزارهای موبایلی بالاتر از سایر فناوری ها بوده و این خود بیانگر این مسئله است که تجارت موبایلی توانسته است انقلابی جهانی بوجود آورد. هدف پژوهش حاضر بررسي عوامل موثر بر فراوانی استفاده از همراه بانك در بين مشتريان بانك ملی شهر اصفهان می باشد. روش انجام این تحقیق توصیفی همبستگی از شاخه میدانی، از لحاظ ماهیت کاربردی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش تمامی مشتریان شعب مختف بانک ملی شهر اصفهان است و روش نمونه گیری در دسترس می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته می باشد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری و با کمک نرم افزار PLS3 انجام شده است. براساس نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه های پژوهش، سهولت استفاده از همراه بانک بر نگرش مشتریان بانک ملی تاثیرگذار است. همچنین ویژگی های شخصیتی بر نگرش مشتریان بانک ملی تاثیرگذار است و ریسک های ادراکی بر نگرش مشتریان بانک ملی تاثیر گذار است و ریسک های ادراکی بر فراوانی استفاده از همراه بانک ملی تاثیر گذار است. همچنین نگرش مشتریان بر فراوانی استفاده از همراه بانک ملی تاثیر گذار است و تصویر ذهنی حاصل از برند بانک بر نگرش مشتریان بانک ملی تاثیرگذار است و نگرش مشتریان بانک بر فراوانی استفاده از همراه بانک تاثیرگذار است. نتایج این پژوهش قابل استفاده برای بانکها و سیستمهای اداری با برنامه همراه میباشد و به آنها در راستای بهبود تجربه مشتریان کمک می نماید.
کلمات کلیدی : نگرش مشتریان بانک ریسک های ادراکی فراوانی استفاده از همراه بانک تصویر ذهنی حاصل از برند بانک