مقایسه تطبیقی دیدگاه لستروارد و مولانا به تربیت اجتماعی

مقایسه تطبیقی دیدگاه لستروارد و مولانا به تربیت اجتماعی

شایان محمودی1 شادمهر منصوری2 سید محمد نوربخش3

1) دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر اصفهان
2) دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر اصفهان
3) دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر اصفهان

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
جامعه‌شناسی یکی از علوم اجتماعی است که بر بررسی جامعه، رفتار اجتماعی انسان، الگوهای مناسبات اجتماعی، رابطه اجتماعی و جنبه‌هایی از فرهنگ مرتبط با زندگی روزمره تمرکز دارد.از روش‌های مختلف پژوهش تجربی و تفکر انتقادی برای توسعه مجموعه‌ای از دانش در مورد نظم اجتماعی و تغییر اجتماعی استفاده می‌کند.در حالی که برخی از جامعه‌شناسان پژوهش‌هایی را انجام می‌دهند که ممکن است مستقیماً برای سیاست اجتماعی و رفاه اعمال شود، برخی دیگر عمدتاً بر اصلاح نظری درک فرآیندهای اجتماعی و روش پدیدارشناسی تمرکز می‌کنند. موضوع می‌تواند از تحلیل‌های سطح جامعه‌شناسی خرد (یعنی تعامل فردی و عاملیت) تا تحلیل‌های سطح جامعه‌شناسی کلان جامعه (یعنی نظام اجتماعی و ساختار اجتماعی) سیر نماید
کلمات کلیدی : لستر وارد مولانا تربیت اجتماعی جامعه شناسی