برند سازی و توسعه‌ تجارت بین المللی ایران

محمود بذراقشان1

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازگانی دانشگاه آزاد واحد تربت جام

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(icmba.ir)
چکیده :
در عصر امروز، نقش چشمگیر صادرات و گسترش آن پررنگ شده و رشد بلندمدت و کوتاه مدت مبادلات کالا با کشورهای مقصد برای مثبت کردن تراز تجاری آنها یکی از اهداف اولیه اکثر کشورهایی است که به دنبال بهبود هستند. و وضعیت اقتصادی آنها را توسعه دهندیک برند بین المللی در یک حوزه انحصاری می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات داشته باشد. از سوی دیگر، پایش شرایط بازار و پیش‌بینی تغییرات ناشی از تفکیک فیزیکی و فاصله بازارهای بالادستی و پایین‌دستی و اطلاعات نامتقارن چالش‌برانگیز در بازارهای صادراتی است. بر این اساس به‌ بررسی‌ نقش‌ برند در توسعه‌ تجارت بین المللی پرداخته‌ شده است‌.روش مورد استفاده توصیفی با استفاده از اسناد الکترونیکی بود نتایج بررسی نشان داد برند سازی تجاری می‌تواند درک بهینه از فرآیندهای سازمانی، پاسخ‌های مناسب به رفتار رقبا و توانایی شناسایی نیازهای مشتریان جهانی با توسعه بهترین ارزش را در اختیار شرکت‌ها قرار دهند به طور کلی، شهرت، رشد و ورود یک برند به بازارهای بین‌المللی، چشم‌اندازهایی را برای سرمایه‌گذاری در پس‌اندازهای اقتصادی، ایجاد بازارهای جهانی و پیگیری بخش‌های مختلف بازار ارائه می‌دهد. بنابراین، برندها به عنوان یک منبع ناملموس سازمانی، نقش مهمی در بازارهای جهانی ایفا می کنند و مزیت رقابتی را نسبت به رقبا برای سازمان ها فراهم می کنند.
کلمات کلیدی : برند توسعه‌ تجارت ایران.