سازمانی برازندۀ آینده : مروری کوتاه بر عارضه یابی، بهبود و توسعه پایدار در سازمان

سازمانی برازندۀ آینده : مروری کوتاه بر عارضه یابی، بهبود و توسعه پایدار در سازمان

عبدالامیر راضی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد واحد ورامین

محل انتشار : کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت (icme.ir)
چکیده :
تجارت جهانی با چالشهای بیشماری مواجه هستند. حضور دربازارهای جهانی وحتی باقی ماندن در بازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و با توجه به گسترش و پیچیدگی اهداف، فرایندها و ساختار سازمان درصحنه رقابت، تنها سازمانهایی می توانند به بقای خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها و انتظارات مشتریان و ذینفعان خود پاسخگو باشند، همچنین به سودآوری و ثروت آفرینی بعنوان شاخصهای کلیدی و برتر سازمانی توجه کنند. برای داشتن سازمانی توانمند و پویا باید سازمانی برازندۀ آینده بسازیم در این مسیر دو فاز اصلی باید طی شود 1) عارضه یابی در سازمان 2) حرکت به سمت بهبود ، تغییرو توسعه. جهت عارضه یابی از مدیریت تعالی سازمانیEFQM استفاده می کنیم و جهت بهبود از مدیریت کیفیت انفجاری BQM استفاده می گردد. برای بررسی و فهم مساله در سازمان به هنگام عارضه یابی می توان سه بخش الف) سطح تعالی سازمان ب) سطح بلوغ فرآیندهای سازمان ج) سطح تخصصی سازمان را مورد ارزیابی قرار داد. تغییر و توسعه با هرم تحول استراتژیک [1] که شامل « رهبری ارزشهای انسانی » ، « مدیریت کیفیت انفجاری » و « جراحی سازمانی » آغاز می شود. کلمات کلیدی : رهبری ارزش انسانی، جراحی سازمان، EFQM ،BQM
کلمات کلیدی : رهبری ارزش انسانی جراحی سازمان EFQM BQM