مقایسه استراتژیهای تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه دوم و ابتدایی شهرستان کرج

مقایسه استراتژیهای تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه دوم و ابتدایی شهرستان کرج

علیرضا محمدی نژاد گنجی1 طیبه ملکی2 عصمت ملکی3

1) گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی طالقان، دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی کرج
3) کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز

محل انتشار : کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت (icme.ir)
چکیده :
چکیده این پژوهش با هدف مقایسه استراتژیهای تصمیم¬گیری مدیران مدارس متوسطه دوم و ابتدایی شهرستان کرج در سال تحصیلی 92-93 انجام گرفت. جامعه آماري این پژوهش، شامل کلیۀ مدارس متوسطه و ابتدایی شهر کرج در سال 95-94 است. جهت اجرای پژوهش 160 نفر از مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه( هر گروه 80 نفر) به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. این مطالعه از نظر هدف و ماهیت، در قلمرو تحقیقات کاربردي و از حیث روش پژوهش از نوع پژوهش پس-رویدادی بود. ابزار این پژوهش پرسشنامه استاندارد استراتژی تصمیم گیری شامل 18 گویه و هدف آن بررسی دو استراتژی منطقی و احساسی بودن در تصمیم گیری در سازمان می باشد. نتایج پژوهش در بررسی فرضیه ها نشان داد که بین استراتژیهای تصمیم گیری و نیز مولفه¬های استراتژیهای تصمیم گیری مدیران مدارس متوسطه و ابتدایی تفاوت وجود دارد (P<01/0).. همچنین بین استراتژیهای تصمیم گیری مدیران براساس سابقه خدمت، جنسیت و آنان تفاوت وجود ندارد (P>05/0). با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که استراتژیهای تصمیم¬گیری در مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه تفاوت دارد.
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی: استراتژی تصمیم گیری مدیران