ارزیابی چالشهای تاثیرگذاری تبلیغات رسانه ای (مطالعه موردی شعب بانک ملت کاشان)

ارزیابی چالشهای تاثیرگذاری تبلیغات رسانه ای (مطالعه موردی شعب بانک ملت کاشان)

علی صباغیان1 مریم السادات خوش خواهش2 حسین باغ شیخی3

1) دانشیاردانشگاه آزاداسلامی واحد
2) کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه آزاداسلامی واحد
3) دانشجوی دکتری مدیریت رسانه.دانشگاه آزاداسلامی اصفهان واحد

محل انتشار : کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت (icme.ir)
چکیده :
امروزه با توجه به گسترش رقابت در سطح بین المللی و شکل گیری رقابت جهانی تنها کشورهایی می توانند در این عرصه پیروز باشند که خود را با این موج هم گام نموده و به واسطه خدمات و محصولاتی که ارائه می دهند ارزش بیشتری را برای مشتریان خود ایجاد نمایند. در دنیای مدرن امروزه، تقریباً تمام افراد در معرض تبلیغات و دیگر فعالیت¬های ارتباطات قرار می گیرند..اثربخشي تبليغات نیز، يكي از مسايل بسيار مهم در قلمرو تبليغات است. تحقیق حاضر بر آن است که اثربخشی تبلیغات شعب منتخب بانکهای ملت کاشان ،را بر اساس مدل AIDA مورد بررسی قرار دهد. بعد از اجرای تبلیغات باید به دنبال سنجش و بررسی بود و بررسی کرد که تبلیغات تا چه حد بر مشتریان تأثیر داشته است. این پژوهش به دنبال این است، که مشخص کند که آیا تبلیغات بانک ملت توانسته¬اند در مرحله اول موجب جلب توجه، در مرحله دوم موجب جلب علاقه و در مرحله سوم موجب تحریک تمایل و در مرحله آخر منجر به خرید خدمات بانک توسط مشتریان شوند. اين پژوهش بر حسب هدف کاربردي، و از نظر نوع و نحوه گردآوري داده¬های توصيفي، از نوع پیمایشی است. بر این مبنا ابتدا پیشينه تحقيق مورد بررسی قرار گرفت سپس با استفاده از منابع مختلف به جمع آوری اطلاعات پرداخته شد و در مراحل بعدی توزیع پرسشنامه استاندارد و تجزیه وتحلیل آن صورت گرفت و درنهایت با توجه به تجزيه وتحليل اطلاعات جمع¬آوری شده ، نتایج حاصله حاكي از آن بود كه تبليغات انجام شده بوسيله بانک ملت نتوانسته است آنچنان اثربخش باشد كه موجب جلب توجه، جلب علاقه، تحريك تمايل وخريد خدمات بانکی توسط مشتریان جهت كمك به بانک مزبور وبه منظور اثربخش نمودن تبليغات آن ، پيشنهادهايي نيز به مديران وروسای بانک مورد مطالعه ارائه شده است .
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: بازاریابی آمیخته بازاریابی تبلیغات الگوی AIDA