ایجاد سازمان های مدیریت مقصد گردشگری با استفاده از ذهن آگاهی
ایجاد سازمان های مدیریت مقصد گردشگری با استفاده از ذهن آگاهی
امین سالم قهفرخی1 ساهره علیخواه2 سید رضا رضایی3 محسن رستمی4
1) کارشناس ارشد مدیریت گردشگری گرایش بازاریابی گردشگری - دانشگاه علامه قزوینی - قزوین - ایران -
2) کارشناس ارشد مدیریت گردشگری گرایش بازاریابی گردشگری - دانشگاه علامه قزوینی - قزوین - ایران -
3) کارشناس ارشد مدیریت گردشگری گرایش برنامه ریزی توسعه گردشگری - دانشگاه علامه قزوینی - قزوین - ایران -
4) کارشناس ارشد مدیریت گردشگری گرایش بازاریابی گردشگری - دانشگاه علامه قزوینی - قزوین - ایران -
محل انتشار :
کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت (icme.ir)
چکیده :
مقصد، مکانی است که قسمت عمده تجربه تعطیلات بازدیدکننده در آنجا اتفاق میافتد، گردشگر در آن اقامت میکند و بسیاری از فعالیتهای بازدید خود را انجام میدهد که تعامل بین عناصر تشکیل دهنده مقصد مجموعهای از تأثیرات مثبت و منفی خلق میکند. وجود چنین تأثیراتی نیازمند مدیریت دقیق مقصد است. مدیریت مقصد به دنبال ائتلاف تعداد زیادی از سازمان ها و گروه های ذینفع می باشد که در جهت رسیدن به یک هدف مشترک با هم همکاری می کنند. نقش سازمان های مدیریت مقصد باید هدایت و هماهنگ کردن فعالیت ها تحت یک استراتژی منسجم باشد که در این پژوهش به دنبال نقش ذهن اگاهی در ایجاد سازمان های مدیریت مقصد هستیم، نتایج پژوهش نشان می دهد که از نظر تحقیقاتی رابطه بین خود آگاهی و رهبری اصیل و شکل دهی سازمان های مدیریت مقصد به منظور ایجاد قابلیت اطمینان بالاتر بیشتر بررسی شود. از نظر مفهومی هم میتوان اینگونه جمع بندی کرد که تقویت ذهن آگاهی میتواند رهبران سازمانی را در شناسایی مقاصد و رسیدن به آنچه واقعا قصد کردهاند تا به آن برسند یاری بخشد و احتمالا اصالت آنها را در طی زمان افزایش دهد.
کلمات کلیدی :
مدیریت مقصد
گردشگری
ذهن آگاهی
سازمان