کندوکاوی در نظریه های مدیریت و کاربرد آن در مدیریت آموزشی

روح اله کشاورز لشکناری1

1) کارشناسی ارشد علوم تربیتی . مدیریت آموزشی. مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر 2 مازندران. ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت (icme.ir)
چکیده :
چالش‌های نظام تعلیم و تربیت در سازمانی بنام مدرسه در هزاره ی سوم که از انقلاب پرشتاب تکنولوژی در امان نیست مدیرانی را می طلبد که ضمن داشتن دانش مدیریتی، بینش و توانش مدیریتی را هم به خدمت بگیرند. مدیران آموزشی با داده‌ها و اطلاعات و پیامدها و محصولاتی که در خلال مدیریت سازمانی موفق در دسترس است با نگاهی هوشمندانه و چشم‌اندازی روشن به تدبیر و اداره سازمان آموزشی خود می پردازند. مدیریت اسلامی علاوه براین دستورالعمل‌ها نوعی تاکید و پاسخگو بودن انسان درآخرت را نیز به مدیران گوشزد می کند. در این مقاله با روش کتابخانه‌ای ضمن بیان خاستگاه تئوری‌های مدیریت در دوره های تقسیم شده سازمانی ، انسانی و ادغامی قصد آن داریم کندکاوی در نظریه های مدیریت داشته و کاربرد آن را در مدیریت آموزشی تبیین نماییم. به طوری که با مطالعه ی آن مدیران آموزشی راهنمای هرچند فشرده را در پیش رو داشته باشند و نظام مدیریتی در آموزش و پرورش خود را جدا از اتفاقات حوزه ی مدیریت در دنیا احساس نکند.
کلمات کلیدی : واژگان كليدي: مدیریت نظریه های مدیریت مدیریت آموزشی.