مشکلات و چالش های مدیریت اجرایی در مدارس روستایی و چند پایه

مشکلات و چالش های مدیریت اجرایی در مدارس روستایی و چند پایه

عبداله میرزائی1 طاهره میرزائی2

1) دانشجوی دکتری زبان شناسی دانشگاه آزاد زنجان . و دبیر آموزش و پرورش ابهر
2) کاردانی مدیریت امداد سوانح و کارمند شبکه بهداشت ابهر

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت ، اقتصاد و علوم انسانی(icmeh.org)
چکیده :
تحقیق حاضر به مطالعه چالش های مدیریت مدرسه در دهه اخیر پرداخته است.تا راه کارهای مناسبی جهت کم کردن آثار این چالش ها ارائه شود. کشورهای پیشرفته جهان دگرگونی های مهمی در روش های اداره و راهبری مراکز آموزشی و آموزشگاهی به وجود آورده است. آشنایی با این شیوه ها، رهبران آموزشی و آموزشگاهی را قادر می سازد تا تب رهبری سازمان خود را بسنجند و به عنوان قلب نمای علمی، حرکت خود را از برنامه روزی به برنامه ریزی تغییر داده، هم چنین به رفع ابهامات عملکردی بپردازند؛ در نتیجه اهداف و رسالت های مدارس را محقق سازند. هدف مقاله حاضر بررسی چالش های اجرای استراتژی در مدارس روستایی و چند پایه سازمان آموزش و پرورش استان زنجان می باشد. به منظور حصول به چنین هدفی، از رویکرد کیفی، روش توصیفی- پیمایشی، ابزار مصاحبه نیمه سازمان یافته و روش تحلیل محتوا استفاده شد. نتایج پژوهش، نشان داد که چالش ادراکی، چالش نگرشی، چالش مهارتی(چالش های فردی) و کمبود منابع سازمانی، ناکارآمدی ساختار سازمان، ناکارآمدی فرهنگ سازمان، عدم اثر بخشی دوره های آموزشی، ناکارآمدی مدیریت عالی سازمان، غیر تخصصی بودن فرآیند های سازمان و مداوم نبودن نظارت و ارزشیابی(چالش های زمینه ای)، مهمترین موانع و چالش های اجرای استراتژی در سازمان مذکور بودند
کلمات کلیدی : واژه های کلیدی‌: چالش های مدیریتی شایسته سالاری قوانین مدیریتی کلاس های چندپایه منابع مالی