مدیریت تغییر، پلی به سوی مزیت رقابتی پایدار

وجیهه سعادت1

1) کارشناس ارشد مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران مركزي

محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(icmhconf.com)
چکیده :
سازمانهای امروزی دریافته اند که رویه ها و ساختارهای سنتی، دیگر یارای مقابله با رقابتهای روزافزون، تلاطم، پیچیدگی و تغییرات پرشتاب محیطی را ندارند. همچنین ضرورت پاسخگویی مناسب و موثر به تهدیدات و بهره مندی از فرصتهای متنوع و متغیر در محیط، مدیران را ناگزیر به پذیرش و تعهد به اصول تغییر سازمانی، انتخاب استراتژی مناسب برای بازآفرینی رویه ها، ساختارها و راهبردهای سازمانی و اعمال مدیریت تغییر نموده است. یافته ها حاکی از آن است که بر خلاف سازمانهاي گذشته که همواره در پی حفظ ثبات و یا حداقل کند کردن تغییرات بودند و از هر گونه تغییر جز در موارد اجبار و اضطرار اکراه داشتند، سازمانهاي امروزی از ثبات گریزانند و خود به صورت فعال و پیش نگر به دنبال اعمال تغییرات کارآمد و اثربخش در جهت بهبود و ارتقاء عملکرد می باشند. با توجه به ضرورت مدیریت تغییر در سازمان، در این پژوهش سعی شده است تا با رویکرد مطالعه کتابخانه ای ضمن پرداختن به مفهوم تغییر، مدیریت تغییر و موارد مرتبط با آن، توجه مدیران در سطوح مختلف و سازمانهای مختلف را به این مهم معطوف نماییم و به تبع آن، گامی موثر در راستای بهره وری و تعالی سازمانها و در نهایت جامعه برداریم
کلمات کلیدی : تغییر مدیریت مدیریت تغییر