بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازاریابی رابطه مند در سازمان ها

بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر بازاریابی رابطه مند در سازمان ها

قاسم صادقی1 رقیه ازگی2 اکرم نوحی3

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
2) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
3) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(icmhconf.com)
چکیده :
جهان آينده جولانگاه تحولات و ناپايداري‌ها است و تنها كساني ياراي ايستادگي در برابر تندباد رويدادها و حوادث را دارند كه به شيوه‌اي كنش‌گرانه و پيش‌دستانه به پيشواز تغيير بشتابند و حتی خود عامل و كنش‌گر تغييرهاي دلخواه باشند. ماندگاري و توسعه در جهان فرا رو نيازمند كشف و شناسايي پيش‌دستانه‌ي رويدادها و معماري جهان دلخواهي است كه مي‌تواند زادگاه آرمان‌هاي يك سازمان يا ملت باشد. هدف بازاریابی داخلی ایجاد اطمینان از رضایتمندی بین کارکنان سازمان و توسعه کیفیت محصولات و خدمات به منظور دستیابی به رضایت مشتریان خارجی سازمان است، که این امر به صورت فرایندی از مشتریان داخلی به سمت مشتریان خارجی سازمان جریان دارد. بازاریابی رابطه مند تمام گام هایی است که شرکت جهت شناخت و ارائه خدمات بهتر به مشتریان با ارزش خود بر می دارد. بازاریابی رابطه مند، فرایند مستمر جهت شناسایی و ایجاد ارزشهای جدید برای مشتریان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و این منافع در طول دوره عمر مشتری با او تقسیم می شود. در این پژوهش، رابطه بازاریابی داخلی و بازاریابی رابطه¬مند مورد بررسی می گیرد.
کلمات کلیدی : بازاریابی بازاریابی داخلی بازاریابی رابطه مند سازمان.