The effect of funny exercise on learning grammar in Iranian first grade of high school

fatemeh sadat alamdar1

1) Education and training

محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(icmhconf.com)
Abstract :
هدف این تحقیق یافتن میزان تاثیر تمرینات جذاب روی یادگیری گرامر دانش اموزان اول دبیرستان سیریکی بوده است.به همین منظور محقق از روش ازمایش استفاده کرده است.نمونه این تحقیق شامل 80 دانش اموز دختر بوده که در سیریک درس میخواندند.دانش اموزان به دو گروه مساوی تقسیم شدند.40 دانش اموز در گروه ازمایش و 40 دانش اموز در گروه دکنترل بودند.بازی های ااموزشی برای تدریس گرامر به دانش اموزان گروه ازمایش استفاده شددر حالی که از روشهای قدیمی برای تدریس به گروه کنترل استفاده شد.این تحقیق برای ترم اول و یک ماه از ترم دوم زمان برد تا انجام شود.از یک پرسشنامه 50تایی که به صورت قبل از ازمون و پس از ازمون بود استفاده شد.این ازمون در ابتدا سطح برابر دانش اموزان را نشان دادو در پس از ازمون تفاوتهای بین دو گروه را نشان داد.پس از جمع اوری اظلاعات و انالیز کردن انها توسط برنامه اس پی اس اس، محقق متوجه شد که این تفاوت در روش تدریس باعث شده بود که دانش اموزان گروه ازمایش بهتر گرامر را اموخته باشند. همچنین نشان داد که اگر در اموزش از تمرینات جراب استفاده شود یادگیری افزایش پیدا میکند.محقق برای تحقیقات بعدی پیشنهاداتی از قبیل تحقیق در مورد استفاده از تمرینات جذاب روی مهارت های دیگریا روی دروس دیگر داده بود.
Keywords : گرامر.یادگیری.تمرینات جذاب