بررسي تاثير ابزارهاي بازاريابي نوين بر فروش بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري بيمه پارسيان

بررسي تاثير ابزارهاي بازاريابي نوين بر فروش بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري بيمه پارسيان

سمیرا رومیانی1 محمد صالح ترکستانی2

1) کارشناسی ارشد ، مدیریت بازرگانی، گرایش بیمه ،دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی -
2) دکتری مدیریت بازاریابی،دانشگاه علامه طباطبائی -

محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(icmhconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور شناسايي و الويت بندي تاثير عوامل بازاریابی موثر بر فروش بيمه عمر و سرمايه گذاري در بيمه پارسيان بر اساس مدل 7pپرداخته است.روش تحقيق مورد استفاده از نوع توصيفي، پيمايشي و همبستگي ميباشد. همچنين جامعه آماري تحقيق حاضر شامل ، كلية بيمه گذاران، كارمندان و مديران بيمه پارسيان در استان تهران می¬باشد .حجم نمونه بااستفاده از فرمول كوكران 224 نفر تعيين گرديد و روش نمونه گيري پژوهش حاضر نمونه‌گيري تصادفی ساده مي‌باشد. داده هاي تحقيق با روش كتابخانه اي و ميداني گردآوري شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه ها با استفاده از روش آلفای كرونباخ 866 .0و روايي ابزار با روش محتوايي مورد تأييد قرار گرفته اند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمونهاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که بين تمامی مولفه هاى مدل 7p و و فروش بيمه نامه هاي عمرو سرمايه گذاري در بيمه پارسيان رابطه معنا داري وجود دارد. همچنین از آزمون فريدمن براى اولويت بندى شاخص ها بر اساس ميزان تأثيرگذارى آنها بر فروش بیمه عمر پارسیان استفاده شد كه نتايج حاكي از اهميت بالاي شاخص هاي قیمت و ترفیعات از نظر آزمودني ها در اثرگذاري بر توسعه فروش بیمه عمر در شرکت بیمه پارسیان مي باشد.
کلمات کلیدی : بازاریابی آمیخته بازاریابی مدل 7p فروش بیمه عمر