لذت یادگیری مداوم در دانش آموزان

زهرا کرمی1

1) پژوهشگر

محل انتشار : کنفرانس بین المللی مهندسی و علوم کاربردی(iceasconf.com)
چکیده :
چکیده آموزش به معنای تجربه ای مبتنی بر یادگیری و به منظور ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در فرد با هدف قادر سازی او به انجام کار و بهبود بخشی تواناییها ، تغییر مهارتها ، دانش ، نگرش و رفتار اجتماعی دانسته و تلقی شده است .بنابراین آموزش در واقع تغییر نگرش و مهارت افراد است. در فعالیت های روزمره، افراد با هدایت یکدیگر به طور هم زمان و مادام العمر، پیوسته ذخیره ی داده ها و شناخت خود را از حقایق به اشتراک با یکدیگر می گذارند و به طور روز آمد در می آورند. این که چگونه هر کس بتواند روی توان خود برای خودگستری و یادگیری در یک دامنه از زمینه های حرفه ای و اجتماعی، ضوابط و اصولی را که به وجود آورد تا اساس یادگیری خود را شکل دهد، بستگی به زمنیه های قبلی او از اطلاعات و توان بالقوه اش دارد. فراگیرنده در هر سنی که باشد،چنین روابط یادگیری در مورد او نیز همیشه صادق خواهد بود . زیرا اساس بیولوژیکی انسان در این امر ، اختیاری برای او نمی گذاردکه بتواند یاد نگیرد. پژوهشگران این تحقیق برای رسیدن به اهداف کار خود از روش تحقیق کتابخانه ای ،توصیفی استفاده کرده اند و جامعه آماری آنها دانش آموزان دو مدرسه در دو محله متفاوت جغرافیایی می باشد .ابزار آماری پژوهشگران مصاحبه ،مشاهده ،اینترنت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تهیه پرسشنامه می باشد. اهداف کلی این تحقیق رسیدن به لذت یادگیری مداوم در دانش آموزان مورد نظر می باشد که محققین برای رسیدن به این اهداف از منابع انسانی و ابزارهای مورد نظر استفاده خواهند نمود. کلید واژ ها: توانایی مهارت یادگیری لذت دانش مداوم
کلمات کلیدی : کلید واژ ها: توانایی مهارت یادگیری لذت دانش مداوم