بررسی میزان تاثیر هوش درون فردی بر تمایل دانش آموزان دختر به درس ریاضی

بررسی میزان تاثیر هوش درون فردی بر تمایل دانش آموزان دختر به درس ریاضی

صابر صیدی1 مهین انق2 ابوذر قاسمی3 زهرا امینی4 فریده حق پرست قدیم لیمودهی5

1) دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران -
2) دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران -
3) دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران -
4) دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران -
5) دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران -

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های در علوم رفتاری و اجتماعی(icrbs.com)
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی میزان تاثیر هوش درون فردی بر تمایل دانش آموزان دختر به درس ریاضی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیة دانش آموزان مدارس نمونه دولتي دخترانه دوره دبيرستان ( دوره ي اوّل و دوره ي دوّم ) در سال تحصيلي ٩٣-٩٢ در شهر گرگان تشکیل می دهند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. اطلاعات بدست آمده با استفاده از آزمون رگرسیون چند متغییره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه تحقیق از این قرار است که هوش درون فردی بر تمایل دختران در درس ریاضی ( P= 0.159 ) تاثیرگذار نیست.
کلمات کلیدی : هوش های چند گانه گاردنر هوش درون فردی تمایل به درس ریاضی