بررسی خلاقیت و هوشمندسازی در کلاس درس

فادزه سیاهکوهی نیا1 مریم مرادی2

1) دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان_ فاطمه الزهرا(س) ببندرعباس ـ
2) دانشجوی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان_ فاطمه الزهرا(س) ببندرعباس ـ

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های در علوم رفتاری و اجتماعی(icrbs.com)
چکیده :
این مقاله به منظور بررسی خلاقیت و هوشمند سازی و رابطه ی آن با آموزش و پرورش نگاشته شده است. دغدغه ی اصلی مقاله این است که تاثیرات خلاقیت و هوشمند سازی بر آموزش مورد ارزیابی قرار دهد. یکی از اهداف مشترک نظام های آموزشی در سراسر دنیا به رشد همه جانبه ی فرد مربوط می شود، فردی که بتواند به آسانی خود را با جامعه ی امروزی که دستخوش تغییرات سریعی است وفق دهد از این رو مقاله ی رو به رو با روش مروری ابتدا به تعریف خلاقیت، رابطه ی آموزش و پرورش و خلاقیت پرداخته است. پس از بیان رابطه ی خلاقیت و هوشمند سازی به تعریف مدرسه ی هوشمند و تفاوت آن با مدرسه ی سنتی اشاره شده است. همچنین به معرفی اشخاص و فعالیت های اصلی که در هوشمند سازی مدارس نقش دارند، پرداخته و در ادامه به ذکر تعدادی از فواید و موانع باز دارنده ی هوشمند سازی در آموزش و پرورش، نقش و فعالیت های معلمان ( به خصوص روش تدریس در کلاس هوشمند) و دانش آموزان در راستای هوشمند سازی پرداخته شده است. همچنین در این مقاله تاثیراتی که هوشمند سازی در یادگیری دارد و جایگاه فن آوری های نوین در آموزش و پرورش کشورهای دیگر هم مورد بررسی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که چندین راهکار و پیشنهاد ارائه شده است به امید اینکه اینگونه مقالات راه را برای بهبود کیفیت فرایند آموزش و پروش هموار سازد
کلمات کلیدی : خلاقیت هوشمند سازی آموزش و پرورش روش تدرس مدرسه ی هوشمند